לאחר שיחת ראש השב"כ והמפכ"ל: האל"מ במיל' שהסית נגד נתניהו יחקר במשטרה

ראש השב"כ שוחח הערב עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח המסית כנגד נבחרי ציבור בהם ראש הממשלה: "עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות שיש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה" | התיק ייחקר בלהב 433

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/02/23 23:35 יג בשבט התשפג

לאחר שיחת ראש השב"כ והמפכ"ל: האל"מ במיל' שהסית נגד נתניהו יחקר במשטרה
ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי | , צילום: Flash90

אמירות מסוכנות מהימים האחרונים מטרידות את משטרת ישראל, שהודיעה מוקדם יותר הערב כי כל פרסום מסית יטופל חקירתית. "משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שייפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום", נכתב בהודעת המשטרה, ואכן, המשטרה פתחה הערב (ש') בחקירה בעקבות פרסום של אל"מ במיל' זאב רז בחשד להסתה ואיומים. התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

קודם להודעת המשטרה על פתיחה בחקירה, ובאופן לא רגיל, ראש השב"כ רונן בר שוחח עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור בכלל וראש הממשלה בפרט. בשיחה ציין ראש השב"כ כי "בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים".

בסיום השיחה סוכם כי תינקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים.

נזכיר כי האמירות הבולטות בימים האחרונים הגיעו מכיוונם של עורך הדין דוד חודק, שאמר כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה", ואל"מ במילואים זאב רז כתב כי נתניהו הוא "בן מוות".

בנימין נתניהו | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים"

הרפורמות המשפטיות שמקדם שר המשפטים יריב לוין מעוררות סערה מאז הכריז עליהן. לצד ההתנגדות הלגיטימית, ישנם גם קולות קיצוניים במיוחד. כאמור, זאב רז, אל"מ במילואים מחיל האוויר, קרא להחלת דין רודף על נתניהו. אולם אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו, הוא ניסה להתחמק.

רז מחק את הפוסט בו קרא לבנימין נתניהו "בן מוות", וכתב כי "הפוסט שהעליתי כאן עם המלים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים". רז כאמור, הוא אלוף משנה במילואים ושירת בחיל האוויר כטייס קרב. בשנים האחרונות הוא ממובילי מחאת בלפור נגד ראש הממשלה.

"ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך. יחד עם שריו ועושי דברו"

בפוסט הסערה הוא כתב כי "ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא".