בלעדי למרות הלחץ על נתניהו: גורמים בקאוליציה - המאחז הלא חוקי לא יפונה בקרוב

תשובת המדינה לבג"צ בעניין עתידו של המאחז הבדואי הלא חוקי צפויה להתקבל היום, ונראה כי מצבו לא ישתנה גם בחודשים הקרובים | שר האוצר סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי בן גביר לוחצים על ראש הממשלה נתניהו לפנות את המאחז

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/23 13:45 י בשבט התשפג

למרות הלחץ על נתניהו: גורמים בקאוליציה - המאחז הלא חוקי לא יפונה בקרוב
חאן אל אחמר, צילום: Jamal Awad/Flash90

המדינה צפויה לעדכן היום (ד') את בג"צ בעמדתה לגבי מועד פינוי המאחז הבדואי הלא חוקי - חאן אל אחמר. ל"חדשות כיפה" נמסר מצד גורמים בממשלה, כי ככל הנראה פינוי המאחז הבדואי הסמוך לכביש 1 יידחה שוב.

נתניהו ב-2018: "חאן אל אחמר יפונה, זו החלטת בית משפט"

העתירה עליה תשיב מדינת ישראל היא השישית המוגשת בעניין מצד תנועת רגבים, כאשר בעתירה הנוכחית, אישר בג"צ שמונה בקשות דחיה מצד המדינה להצגת מועד הפינוי ואכיפת צווי ההריסה שהוצאו כבר בשנת 2009, לא מבלי לנזוף במדינה על התנהלותה.

בשל רגישות המקום הנושא נידון לאחרונה במטה לביטחון לאומי. על פי גורמים פוליטיים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לוחצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות את המאחז. חברי כנסת בעוצמה יהודית דורשים לפנות את המקום באופן מיידי ולא בכמה מאות מטרים אלא למתחם שהוכשר באבו דיס.

באוקטובר 2018 אמר נתניהו: "חאן אל אחמר יפונה, זו החלטת בית משפט, זו המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצוב וקצר. משך הזמן שנתן לנסות לפנות את זה בהסכמה יקבע על ידי הקבינט שאכנס היום. זה יהיה קצר".

הצהרת רה"מ נתניהו בנושא פינוי חאן אל אחמר, 2018: