צעירים ממזרח ירושלים שדדו קביים מאדם נכה בעזרת כלב תקיפה

הסתובבו עם כלב במרכז ירושלים ושדדו באלימות עוברי אורח: לאחר שנעצרו על ידי השוטרים, אתמול הסתיימה החקירה ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 13:44 י בשבט התשפג

צעירים ממזרח ירושלים שדדו קביים מאדם נכה בעזרת כלב תקיפה
הכלב עמו ביצעו החשודים את מעשי השוד וניסו להרתיע את השוטרים מלעוצרם, צילום: דוברות המשטרה

לפני כעשרה ימים, התקבל במשטרה דיווח אודות מספר מקרי שוד שהתרחשו במהלך פרק זמן קצר במרכז ירושלים, במהלכם על פי החשד, החשודים שהסתובבו עם כלב, תקפו את הקורבנות ודרשו מהם את רכושם תוך איומים ותקיפה.

החשודים תקפו אדם נכה, גנבו קביים שהיו ברשותו וסייעו לו בהליכתו וכסף

במקרה הראשון, החשודים תקפו את הקורבן, גנבו טלפון נייד ומעיל שהיו ברשותו ונמלטו מהמקום. בהמשך, החשודים תקפו אדם נכה, גנבו קביים שהיו ברשותו וסייעו לו בהליכתו וכסף, ונמלטו מהמקום תוך שהם תוקפים קורבן נוסף באמצעות הקביים הגנובים, וגונבים ממנו קורקינט חשמלי שהיה ברשותו. באחד מהמקרים, הקורבן נחבל בידו והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. 

החשודים ניסו להשתמש בכלב שהיה עימם במטרה להרתיע את השוטרים מלבצע את משימתם

בהכוונה ובסיוע של תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים, שוטרי תחנת לב הבירה של מחוז ירושלים, הגיעו במהירות למקום וזיהו שלושה חשודים (בשנות ה-20 לחייהם, תושבי מזרח ירושלים) והם נעצרו על ידי השוטרים. במהלך מעצרם, החשודים ניסו להשתמש בכלב שהיה עימם במטרה להרתיע את השוטרים מלבצע את משימתם ולהשלים את פעולת המעצר. הטלפון והמעיל שנגנבו מאחד הקורבנות, הושבו לבעליהם על ידי השוטרים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת ואתמול, עם סיום החקירה של חוקרי תחנת לב הבירה ולאחר ביסוס תשתית ראייתית נגד החשודים, הוגשה הצהרת תובע בבית המשפט על ידי הפרקליטות. מעצר החשודים הוארך בארבעה ימים נוספים זאת עד לתאריך- 2.2, וצפוי נגדם כתב אישום.