גורמים אמריקאים: המוסד אחראי לתקיפה באיראן

העיתון "הניו יורק טיימס" דיווח כי המוסד הוא זה שביצע את התקיפה במחסן נשק בעיר איספהאן בשל דאגות ביטחוניות ולא מחשש לייצוא טילים איראנים לרוסיה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/01/23 08:21 ח בשבט התשפג

גורמים אמריקאים: המוסד אחראי לתקיפה באיראן
צילום: צילום מסך מעמוד הטוויטר של Jason Brodsky

העיתון האמריקאי, "הניו יורק טיימס" דיווח היום (ב') כי גורמים מודעייניים בכירים טוענים כי המוסד הוא האחראי לתקיפה על המתקן בעיר איספהאן שבאיראן, זאת בהמשך לדיווח בוול סטריט ג׳ורנל, לפיו ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפעולה. עוד הבהירו הגורמים כי לארצות הברית לא לקחה חלק במתקפה.

עוד עולה מהדיווח כי לפי שעה, עדיין לא ברור למה שימש היעד באספהאן ולא ידוע עד כמה ניזוק. הגורמים  סבורים כי הפעולה באיספהאן יצאה אל הפועל בשל דאגות ביטחוניות ולא מחשש לייצוא טילים איראנים לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה.

תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון

תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

שיירת משאיות הותקפה בגבול עיראק-סוריה

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו אמש (א') שיירת משאיות המשוייכת למיליציה פרו-איראנית, באזור אל-בוכמאל בגבול בין סוריה לעיראק, כך דווח אתמול ברשתות הערביות. התקיפה, שבוצעה בשטח סוריה, כוונה לעבר שיירה של 25 משאיות שחצו את גבול עיראק-סוריה דרך מעבר גבול שבשליטת חיזבאללה, כך לפי רשת אל-ערבייה הסעודית. דיווחים לפיהם היעד היה מטה מיליציה איראנית.

בכירים אמריקאים הבהירו לרשת BBC כי הם אינם אחראים לתקיפה בגבול סוריה – עיראק נגד שיירת המשאיות. מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם האופוזיציוני, ראמי עבד א-רחמן, טען בריאיון  כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה, וטען כי המשאיות נשאו תחמושת.