לאור יום: פלשתינים השחיתו ממצאים ארכיאולוגיים חשובים בשומרון

שודדי עתיקות פלשתינים נתפסו לאחר שעקרו קברים עתיקים ובהם סרקופגים בני אלפי שנים בסבסטיה | יוסי דגן: "מדובר באתר מהחשובים במדינת ישראל שהוא לא פחות ממופקר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/01/23 20:42 ז בשבט התשפג

לאור יום: פלשתינים השחיתו ממצאים ארכיאולוגיים חשובים בשומרון
צילום: המועצה האזורית שומרון

נאמן קרקעות של המועצה האזורית שומרון, גילה שודדי עתיקות פלשתינים בגן הלאומי שומרון העתיקה (סבסטיה), שהוא שריד יחד לארמון מלכי ישראל, תוך כדי שהם הורסים ממצאים ארכיאולוגיים חשובים בני אלפי שנים. נאמן הקרקעות פנה לראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שיטפל בנושא.

תיעוד של השודדים:

ראש המועצה האזורית שומרון פנה לפיקוד הבכיר בצה"ל ודרש באופן מיידי להיכנס וללכוד את השודדים. חטיבת שומרון קפצה למקום יחד עם קמ"ט ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי. לתדהמתם גילו כוחות הביטחון כי השודדים חשפו מתחת לשומרון העתיקה, קברים עתיקים ובהם סרקופגים בני אלפי שנים שהם היו עסוקים בעקירתם. כוחות הביטחון עצרו את השודדים במקום. 

צילום: מועצה אזורית שומרון

יוסי דגן: "מדובר באתר מהחשובים במדינת ישראל שהוא לא פחות ממופקר"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיבח את כוחות הביטחון והמנהל האזרחי על המענה. המהיר והמדויק ואמר: "מדובר באתר היסטורי וארכיאולוגי מהחשובים במדינת ישראל שהוא לא פחות ממופקר. שריד יחיד לממלכת ישראל הקדומה ולארמון מלכי ישראל. אנחנו מודים לכוחות הביטחון למחט שומרון על הפעילות המהירה, עם זאת התשובה תהיה אך ורק הצבת כוח צבאי קבוע שיגן על הגן הלאומי. אחרת מהר מאוד מדינת ישראל תאבד אתר היסטורי בעל ערך עולמי, ובעל ערך אדיר לעם היהודי". 

צילום: המועצה האזורית שומרון

משומרים על הנצח נמסר כי "מדובר בפעולת שוד בריונית וברברית בידי הרשויות המוסמכות ברשות הפלסטינית ללא כל פיקוח ארכיאולוגי. זוהי מחיקת מורשת לאור יום. חובתה של מדינת ישראל לפעול ולמנוע כל פעולה מן הסוג הזה. אנו מברכים את הצבא על התגובה היום, על אף שראוי היה למנוע זאת מראש".