שניים כבר הודחו: סגן רה"ע ירושלים יוצא נגד העובדים שצהלו מהפיגועים

אריה קינג לא מופתע מחגיגות הפיגוע של תושבים ערבים בבית חנינא הסמוכה לנווה יעקב, ולא מהמחבל שרצח שבעה בני אדם | בשיחה עם חדשות כיפה הוא מבקש: "כל מי שפוגש בהודעות כאלה ברשתות החברתיות - לידע אותנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/01/23 16:16 ז בשבט התשפג

שניים כבר הודחו: סגן רה"ע ירושלים יוצא נגד העובדים שצהלו מהפיגועים
שוטרי מג"ב מחוץ לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב | , צילום: Jamal Awad/Flash90

סגן ראש העיר ירושלים ויו"ר סיעת מאוחדים במועצת העיר, אריה קינג, כתב אמש בתגובה לשני הפיגועים בשבת בירושלים, כי הוא "מזועזע מתושבי בית חנינא שיצאו לרחובות, בעוד דם שכניהם על המדרכה, ויצאו לחגוג ולצהול לנוכח הטבח בשכניהם היהודים". בשיחה עם "חדשות כיפה" אותה קיימנו היום (א') אומר קינג כי כלל לא היה מופתע מהחגיגות: "זו לא פעם ראשונה, אין מה להיות מופתע מזה".

"אנחנו לא יכולים לשלוט על כל אחד ואחד"

ברשתות החברתיות ניתן היה לראות אמש חגיגות של ערבים לאחר הפיגוע, ואל קינג הגיעו מספר פניות, לפיהן עובדי עירייה ועובדי קבלן חגגו את הפיגוע. לשאלה כיצד בעירייה מטפלים בנושא, השיב קינג: "אנחנו מתמקדים כרגע בעובדי עירייה או בעובדי קבלני עירייה כמו ניקיון, ריסוס, גינון, הסעות - כל מי שעובד בעירייה צריך לדעת שזו פריווילגיה, לעבוד בעיריית ירושלים זו פריווילגיה ויש לזה מחיר, צריך להתנהג כמו בן אדם ולא לעודד ולצהול מרצח של אנשים בפיגועי טרור". 

אריה קינג |

אריה קינג | צילום: Gershon Elinson/Flash90

כבר מצאתם עובדים כאלה?

"מצאנו וטיפלנו כבר בשניים והם הושעו. כל אחד כזה צריך למצוא את הקשר שלו לעירייה ואז לפי זה לפעול". קינג קורא למי שנתקל בפרסום שכזה לפנות אליו ואל גורמים בעירייה: "אני קורא לאנשים, כל מי שפוגש אנשים כאלה או מכיר אותם ומקבל מהם הודעות ברשתות החברתיות או בכל דרך אחרת - לידע אותנו כי אנחנו לא יכולים לשלוט על כל אחד ואחד מאותם עובדים". 

אתה סומך בנושא הזה על ראש העיר משה ליאון?

"על ראש העיר...", מתלבט אריה קינג כיצד לענות, וממשיך בזהירות: "אני סומך שהוא ירצה לעשות משהו, והוא יעשה. עד כמה? אני לא יודע. כרגע הטיפול הוא נכון - משמעתי, נקודתי, כל מקרה לגופו נבדק ולאחר מכן הטיפול באותם אנשים מהיר. מקווה שזה ימשיך כך". 

"כבר שנים שאני מתריע ברבים וזועק"

הפיגוע בעיר דוד, תפס את קינג בשעה שעשו הוא ובנו, תושב עיר דוד, את דרכם לביתו שבסמוך למקום הפיגוע. "לא הופתעתי כלל שנער בן 13 ביצע את הפיגוע באמצעות נשק חם", כתב אמש, "כבר שנים שאני מתריע ברבים וזועק שחייבים לצאת למבצע לאיתור ואיסוף נשק חם ואמל"ח בכל שכונות מזרח ירושלים.

סיעת מאוחדים בראשותו, פנתה לראש העיר משה ליאון, בדרישה להגביר את הליכי האכיפה בשכונותיהם של המחבלים וככל שישנה עבירת בניה שבוצעה על ידי מישהו מהמעגל בקרוב של המחבלים - "יש להרוס לדבריהם את הבית בהקדם האפשרי", כך כתבו לראש העיר.

בית המחבל נאטם: