פיגוע ירי שלישי ביממה: מחבל ירה לעבר מסעדה בצומת אלמוג וברח

מחבל הגיע למסעדה בצומת אלמוג בבקעת הירדן, ביצע ירי של כדור אחד וברח | כוחות צה"ל ומשטרה סורקים במרחב, אין נפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/23 19:52 ו בשבט התשפג

פיגוע ירי שלישי ביממה: מחבל ירה לעבר מסעדה בצומת אלמוג וברח
צומת אלמוג. ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

פיגוע ירי התרחש הערב (מוצאי שבת) סמוך למסעדה בצומת אלמוג שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים. מחבל הגיע למסעדה, ביצע ירי של כדור אחד וברח. כוחות צה"ל ומשטרה סורקים במרחב, אין נפגעים. פיגוע ירי זה מצטרף לשני פיגועים שהתרחשו ביממה האחרונה בירושלים. 

הפיגוע בנווה יעקב: מחבל רצח מטווח קצר 7 אזרחים  - כח משטרה נטרל אותו

על פי הדיווח מהמשטרה, בערב שבת (ו') בשעה 20:13 הגיע מחבל לשד' נווה יעקב בירושלים וביצע ירי מטווח קצר לעבר מספר אזרחים שחלפו ברחוב. כתוצאה מהפיגוע מחוץ לבית כנסת במקום, נקבע מותם של 7 אזרחים ונפצעו 3 נוספים באורח בינוני-אנוש. לאחר מסע ההרג ופיגוע הירי, המחבל נמלט באמצעות רכב שעמו הוא הגיע למקום. 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות הדיווחים שהתקבלו במשטרה לאחר הפיגוע החל משעה 20:14 אודות הירי במקום, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים.  בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה של תחנת שפט במחוז ירושלים, הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל כשהוא נוסע בפראות ממולם. אליהם הצרף שוטר נוסף של תחנת שפט, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש עם המחבל, השוטרים שחתרו למגע לעבר המחבל נטרלו אותו, ובהמשך נקבע מותו. 

הפיגוע במעלות דוד: ילד בן 13 ירה על קצין צה"ל 

על פי המשטרה, הבוקר (ש') בשעה 10:42, התקבל דיווח במוקד המשטרה על פיגוע ירי באזור מעלות עיר דוד בירושלים. כוחות משטרה הוזעקו למקום ובתוך דקות בודדות זיהו את המחבל לאחר שהוא נורה ונוטרל ע״י אזרחים. כתוצאה מפיגוע הירי, נפצעו שני עוברי אורח באורח בינוני-קשה (עפ״י גורמי הרפואה), והם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הוזעקו למקום, ופעלו יחד עם גורמי החירום וההצלה לפינוי שני הנפגעים, סגירת הזירה ואיסוף ממצאים.  מבדיקת זהותו של המחבל שנוטרל ונפצע, עולה כי מדובר בבן 13 תושב סילואן שבמזרח ירושלים, שככה"נ פעל לבדו. האקדח עמו ביצע את הפיגוע נתפס בשטח ע״י כוחות המשטרה.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל הגיע חמוש למעלות עיר דוד, התהלך רגלית וארב מאחורי רכב חונה לקבוצת עוברי אורח שהלכו במקום ממולו, כשחלקם היו חמושים בנשק ברישיון. כשעוברי האורח חלפו את המחבל בהליכה, הוא פתח לעברם בירי, ובתגובה הם השיבו מיד בירי ונטרלו אותו במקום.