שעות אחרי החיסולים מחבלים מעזה ביצעו ירי לעבר ישובי הדרום: שתי רקטות יורטו

מספר דקות לפני חצות הופעלה התרעה במרחב היישוב זיקים, קיבוץ כרמיה ובעיר אשקלון. לא דווח על נפגעים | דובר צה"ל: "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/23 00:00 ה בשבט התשפג

מחבלים מעזה ביצעו ירי לעבר ישובי הדרום: שתי רקטות יורטו
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך פעילות כוחות הביטחון הבוקר (ה') בג'נין חוסלו תשעה מחבלים. הפעילות שנערכה לאור יום ובמשך מספר שעות עוררה תגובות קשות ברשות הפלשתינית ובקרב ארגוני הטרור. ב"ג'יהאד האסלאמי" איימו כי "לוחמי ההתנגדות יגיבו על הפשע הנתעב הזה ומודיעים לאויב שהטרור שלו יחזור אליו באש ובגיהינום". הלילה (ה'), מספר דקות לפני חצות, הופעלה התרעת צבע אדום במרחב היישוב זיקים, קיבוץ כרמיה ובעיר אשקלון. 

מדובר צה"ל נמסר תחילה כי "הפרטים בבדיקה", ובהמשך נמסר: "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית". לא דווח על נפגעים. 

חבר הכנסת מעוצמה יהודית, אלמוג כהן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מצפה שהתגובה של ממשלת ישראל לירי הרקטות לדרום תהיה "לא-פרופורציונלית", כלשונו. "התקדים המסוכן של 'חיבור' האירועים בין יו"ש לעזה הוא סכנה אסטרטגית למדינת ישראל. דין העוטף כדין תל אביב". 

נתניהו: להיערך לכל תרחיש בזירות השונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מוקדם יותר היום עדכונים מפורטים מהרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה וראש אמ"ן, ביחד עם שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, שר החוץ ראש המל"ל ומזכירו הצבאי. נתניהו הבהיר כי "פניה של ישראל לא להסלמה", אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל.