שיחת הטלפון של רכז השב"כ לאמם של המבוקשים בג'נין | צפו בתיעוד

לאחר הפעילות של כוחות הביטחון בג'נין, פורסם תיעוד מיוחד ממצלמות הקסדה של הלוחמים | "הילדים שלך צריכים לצאת מהבית עם ידיים למעלה" |נתניהו הנחה את הגורמים להיערך לכל תרחיש

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/01/23 18:04 ד בשבט התשפג

שיחת הטלפון של רכז השב"כ לאמם של המבוקשים בג'נין | צפו בתיעוד
צילום: דובר צה"ל

פעילות חריגה בג'נין: צה"ל ערך פעילות הבוקר (ה') במחנה הפליטים ג'נין ובמהלך חילופי אש כבדים שנערכו בין הכוחות למחבלים הפלשתיניים לפחות שמונה מחבלים חוסלו. בשעות הצהריים פורסם תיעוד ממצלמות הקסדה של הלוחמים. 

כפי שניתן לראות בתיעוד, לוחמי הימ"מ היו תחת אש כבדה ובסכנת חיים ממשית כאשר עשרות מחבלים חמושים יורים לעברם. לוחמי הימ"מ בנחישות ובאומץ לב חתרו למגע והצליחו לסכל חוליית טרור שהתכוונה לבצע פיגוע נגד אזרחים וכוחות הביטחון.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן עמד מקרוב על הפעילות ואמר למפקד הימ"מ, תת-ניצב ח': "בפעילות של היחידה המיוחדת יחד עם פלוגת מג"ב ג'נין וצה"ל בהכוונת השב"כ פעלתם באומץ לב, קור רוח ומקצועיות  תחת אש כבדה וסיכון חיים ממשי. שילוב הזרועות של כוחות הביטחון מוכיח את עצמו מחדש מדי יום בשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל". 

שיחת הטלפון של רכז שב"כ לאמם של המבוקשים

בנוסף, פורסמה שיחת הטלפון שביצע הבוקר רכז שב"כ, לאמם של המבוקשים, המתגוררת בנפרד מהם, במטרה שתשכנעם להסגיר את עצמם לידי כוחות הביטחון. 

ראש הממשלה נתניהו, לאחר הערכת מצב ביטחונית, הביע את הערכתו לאומץ הלב ולתושייה של הלוחמים שסיכלו פיגועים שהיו יכולים לעלות בחיים רבים. רה"מ נתניהו קיבל עידכונים מפורטים מהרמטכ"ל, ר' השב"כ, מפכ"ל המשטרה וראש אמ"ן, ביחד עם שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, שר החוץ ראש המל"ל ומזכ"ץ רה"מ. רה"מ נתניהו הבהיר שפניה של ישראל לא להסלמה, אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל.