סילמן יכולה לאשר רחצה נפרדת במעיינות כבר מחר בבוקר

ברקע הסערה שיצרה הצעת החוק של חבר הכנסת משה גפני להפריד בין גברים לנשים במעיינות בחלק משעות הפעילות, התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מזכירה לשרה סילמן כי ההפרדה יכולה לקרות כבר מחר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/01/23 11:24 ב בשבט התשפג

סילמן יכולה לאשר רחצה נפרדת במעיינות כבר מחר בבוקר
השרה עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה מקדם הצעת חוק שתקבע שעות הפרדה במעיינות שונים ברחבי הארץ, "במדינת ישראל ישנם לפחות 20% מהאוכלוסייה מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות". אבל השינוי יכול לקרות כבר מחר.

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מברכת על הצעת החוק של חברי הכנסת ממפלגת דגל התורה, לפיה מליאת הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים תקבע בכללים מועדים לרחצה נפרדת לגברים ולנשים בגנים לאומיים ובשמורות טבע אשר יש בהם מקומות המיועדים לרחצה.

בתנועה מזכירים כי לפני שנה וחצי, הודיעה השרה תמר זנדברג כי לא תקדם את הפיילוט של רשות הטבע והגנים לאפשר שעות רחצה נפרדת בשמורות הטבע. לפני שבועות אחדים פנתה התנועה לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן בבקשה לבטל החלטה זו, ואף להורות לבחון הרחבה של הפיילוט לאתרים נוספים.

כאמור, סמכות זו מסורה לשרה גם ללא צורך בחקיקה, והתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מצפה ממנה להסדיר את הנושא לאלתר לטובת כלל הרוחצים שהצניעות חשובה בעיניהם – יהודים ושאינם יהודים, ולא להתרשם מזעקות הגעוואלד של ארגונים פוליטיים.