ניסנקורן התפטר "החלטתי להודיע על סיום תפקידי בסוף החודש"

יו"ר התאחדות המלונות, מתפטר ברקע איומיו של שר התיירות, שלא להיענות לפניות שיגיעו אליו מבעלי מלונות: "הלחצים הפוליטיים והשיקולים הזרים הם חציית קו אדום. התנהלות זו מהווה חלק מליקוי מאורות גדול שמאיים על החברה הישראלית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/23 12:30 א בשבט התשפג

"החלטתי להודיע על סיום תפקידי בסוף החודש"
אבי ניסקורן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף השבוע האחרון בישר שר התיירות חיים כץ לבעלי המלונות שלא יתייחס לפניותיהם עד שידיחו את יו"ר התאחדות המלונות ב-15 החודשים האחרונים, אבי ניסנקורן. הסיבה לאיום של כץ: ניסנקורן קיבל בעבר את תמיכתו במרוץ להסתדרות, אך כיו"ר הוועדה המסדרת פעל להסרת חסינותו של כץ, כך דיווח עמית סגל. היום (ב') בדיווח נוסף נראה כי מבוקשו של כץ הגיע, ניסנקורן התפטר. 

"לא תמכתי במתן חסינות לשר כץ"

במכתב שהעביר למלונאים, כתב ניסנקורן כי שנת 2022 הייתה שנה טובה לענף המתאושש ממשבר הקורונה, והוסיף כי שנת 2023 תהיה טובה יותר והענף צפוי להמשך צמיחה חזקה. "היתה לי הזכות להיות שותף למלאכת ההתאוששות ולמלא תפקידי נאמנה כנשיא ההתאחדות".

"לאחרונה", ציין ניסנקורן, "עלתה דרישה בוטה משר התיירות, בשיחות מול בכירים בענף כי אסיים את כהונתי – וכי במידה ולא, יהיו לכך השלכות על שיתוף הפעולה מול המשרד. דרישה זו נובעת מהעובדה כי בתפקידי כיו"ר ועדת הכנסת לא תמכתי במתן חסינות לשר כץ. יובהר כבר עתה כי לתפיסתי צדקתי בעמדתי זו, מהותית ומשפטית, עמדה אשר, בין היתר, נסמכה על הייעוץ המשפטי לכנסת והייעוץ המשפטי לממשלה". 

חיים כץ

חיים כץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליקוי מאורות גדול אשר מאיים על קיומה הערכי והדמוקרטי".

"מכל מקום" הוסיף ניסנקורן, "הלחצים הפוליטיים והשיקולים הזרים הם חציית קו אדום. התנהלות זו מהווה חלק מליקוי מאורות גדול אשר כרגע משחיר את החברה הישראלית, ומאיים על קיומה הערכי והדמוקרטי".

בדבריו הזכיר היו"ר הפורש את "חוק האפליה": "רק לאחרונה פורסם גם הסעיף בהסכם הקואליציוני אשר מטרתו מתן הכשר לאפליה של ציבורים בקבלת שירות מבית עסק, כולל מלון. דבר אשר היה וירקום עור וגידים יגרום לאפליה של ציבורים על רקע מגדר, נטייה מינית, מוצא וכיוצ"ב. אני בטוח שענף המלונאות לא יקבל גישה זו וימשיך להיות דוגמא לסובלנות ושוויון".

לסיום כתב למלונאים כי "החלטתי לא לאפשר לקחת את ענף המלונאות, שיקר לליבי ואשר עמלתי על התאוששותו, כבן ערובה של שיקולים זרים, והחלטתי להודיע על סיום תפקיד בסוף חודש זה. אמשיך ואפעל על בסיס הערכים בהם אני מאמין". 

"חוסר האמון באיש והיסטוריית הבגידות בשותפיו"

מסביבתו של כץ נמסר בתגובה להתפטרותו של ניסנקורן: "אין קשר לדיון החסינות אלא לעצם העובדה הבסיסית שבגינה לא ראינו מקום לשיתוף פעולה, והיא חוסר האמון באיש והיסטוריית הבגידות של ניסנקורן בשותפיו. איננו עובדים עם אנשים שלא מכבדים את מילותיהם והוכיחו בכל שותפות בעבר כי לא ניתן לסמוך עליהם".