"אין הסכם ביני לבין רעייתי": שרה ובנימין נתניהו על דוכן העדים

בני הזוג נתניהו הגיעו להעיד במסגרת הדיון בתביעת הדיבה של עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען להסכם סודי בין ראש הממשלה ורעייתו. על דוכן העדים אמרה שרה: "ההסכם לא היה ולא נברא. כל פעם זה בוורסיה אחרת, כמה יקפצו על העגלה הזו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 12:59 א בשבט התשפג

"אין הסכם ביני לבין רעייתי": שרה ובנימין נתניהו על דוכן העדים
שרה נתניהו מגיעה לאולם המשפט, צילום: Moti Milrod/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו הבוקר (ב') להעיד במסגרת הדיון בתביעת הדיבה של עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען כי יש "הסכם סודי" בין בני הזוג. שרה נתניהו אמרה בבית המשפט בראשון לציון, כי הטענה להסכם שכזה היא שקרית, ובהמשך הכחיש כך גם בנימין נתניהו.

"אני שומע לעצתה ומצטער שלא שמעתי יותר"

שמרון תובע את דוד ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית, בכ-400 אלף שקלים שטען שבני הזוג נתניהו חתמו, לכאורה, על הסכם שאומר כי מינויים של בכירים במערכת הביטחון צריכים לקבל את אישורה של שרה נתניהו. 

כמו שרה הבוקר, גם ראש הממשלה דחה את הטענות על ההסכם: "אין הסכם ביני לבין רעייתי. הכל שקר. בדותה אחת גדולה ומבישה". בהמשך אמר: "לא הגשתי מספיק תביעות דיבה. בשלוש השנים וחצי שחקרו אותי, היו אינספור הדלפות שיכלו להגיע רק מרשויות האכיפה. ספרו את מספר הכתבות בפריים טיים נגדי - 561 כתבות בשלוש שנים. ממוצע אחת ליומיים, הדלפה פלילית. רובן היו מעוותות ושקריות. אין איש ציבור אחד בעולם שעבר דבר כזה".

בנימין נתניהו מגיע למסור עדות |

בנימין נתניהו מגיע למסור עדות | צילום: Moti Milrod/POOL

על סוגיית המינויים אמר כי "שרה חשבה שזה רעיון לא טוב למנות את בנט ללשכה, ואני חשבתי שכן. הרי אם יש חוזה ביני לבין שרה שהיא ממנה - בנט לא היה מתמנה. היא היועצת הכי טובה שלי. אני שומע לעצתה ומצטער שלא שמעתי יותר. אולי הייתי במצב טוב יותר היום". 

"מי מהאבטחה היה מאפשר לעשות את זה?"

ראשונה להעיד היתה שרה. תחילה התייחסה נתניהו לדיווח ישן בו נטען כי היא זרקה את בעלה משיירת ראש הממשלה בכביש 1. "הפרסום על זה שאני זרקתי את ראש הממשלה מהשיירה שלו הוא הזוי. אוי, מסכן, השארתי אותו לבד בכביש לתפוס טרמפים. מי מהאבטחה היה מאפשר לעשות את זה? השיירה היא שלו, אם הייתי זורקת אותו מהשיירה היו יורים בי".

עורכת הדין ורציזר המייצגת את ארצי שאלה את אשת ראש הממשלה, שהיתה ראשונת העדים היום, על הליכים משפטיים שנקטה בעבר. "מכפישים אותי עשרות שנים. אני לא תובעת על כל דבר כי כך לא אצא מבית המשפט".

"על ההסכם כבר שמעתי לפני 30 שנה"

בהמשך שאלה ורציזר את רעיית ראש הממשלה האם יצא לה לראות את הסרטון שבו ארצי טוען שיש הסכם סודי בינה ובין בעלה. "לא ראיתי את הסרטון", השיבה שרה. "אמרו לי ששוב עולה השקר של החוזה, לא ידעתי שיש סרטון עד הרגע הזה. על ההסכם כבר שמעתי לפני 30 שנה, הוא לא היה ולא נברא. כל פעם זה בוורסיה אחרת, כמה יקפצו על העגלה הזו?".

נתניהו לאחר העדות |

נתניהו לאחר העדות | צילום: Moti Milrod/POOL