"מנע פיגוע גדול": צל"ש יוענק לקצין שנטרל מחבל ונפצע באורח קשה

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, יעניק צל״ש לסגן א׳, שנטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במחסום בל בחודש נובמבר האחרון: "תושיה, מסירות ואומץ לב יוצא דופן"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/01/23 09:24 כט בטבת התשפג

"מנע פיגוע גדול": צל"ש יוענק לקצין שנטרל מחבל ונפצע באורח קשה
צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, יעניק צל"ש לסגן א׳, אשר חיסל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במחסום בל בחודש נובמבר האחרון. סגן א' משרת כסגן מפקד פלוגת "ברק" בגדוד "תבור" של חטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף. צל"ש מפקד האוגדה אושר על ידי מפקד פקמ"ז והרמטכ"ל.

מדבריו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט: "הקצין נפצע בחומרה ולמרות זאת, הפגין תושייה ואומץ לב יוצאי דופן בכך שדרך את נשקו ונטרל את המחבל. במעשיו, הוא מנע פיגוע גדול יותר שיכול היה להתרחש. הקצין הפגין יכולות גבוהות של קור רוח, דיוק ומסירות בהגנה על לוחמים ועל אזרחי מדינת ישראל ומהווה דוגמה ומופת למצופה מלוחם ומפקד בצה"ל".

צילום: דובר צה"ל

קצין צה"ל נפצע קשה בפיגוע דריסה ליד מחסום מכבים - המחבל נוטרל

בתיעוד מהפיגוע, ניתן לראות רכב מסחרי לבן מגיע מסביב לקצין ופוגע בו בעוצמה. לאחר הפגיעה, יצא המחבל מן הרכב וניסה לתקוף את הקצין הפצוע בגרזן אולם הקצין הצליח לירות בו למוות. משערי צדק סגן א' נפצע באורח קשה והוא הגיע ליחידת הטראומה של המרכז הרפואי כשהוא מפגיעה רב מערכתית.

הפראמדיקים של מד"א ישי ראוכברגר ושירה מלכא, שטיפלו בסגן א' סיפרו כי "הפצוע היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, קיבועים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים".