שר החוץ מברך את הפרלמנט האירופי: "צעד חשוב במאבק נגד איראן"

השר אלי כהן בירך את הפרלמנט האירופי שהחליט לקרוא לאיחוד האירופי לכלול את משמרות המהפכה של איראן ברשימת ארגוני הטרור: "איראן היא מדינת טרור המייצאת טרור למזרח התיכון, לאירופה ולעולם כולו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/01/23 18:55 כה בטבת התשפג

שר החוץ מברך את הפרלמנט האירופי: "צעד חשוב במאבק נגד איראן"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרלמנט האירופי הצביע היום (ד') ברוב גדול לקרוא לאיחוד האירופי ולמדינות החברות לכלול את משמרות המהפכה של איראן ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד. 598 צירים הצביעו בעד ההצעה, בעוד שרק 9 צירים התנגדו, ו-31 צירים נמנעו. מחר צפוי הפרלמנט האירופי להעביר החלטה נוספת העוסקת באיראן ובה קריאה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור.

"צעד חשוב במאבק נגד המשטר האיראני"

שר החוץ, אלי כהן, ברך את הפרלמנט האירופי על ההחלטה: "איראן היא מדינת טרור המייצאת טרור למזרח התיכון, לאירופה ולעולם כולו. הכנסת משמרות המהפכה, ארגון הטרור הגדול בעולם, לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, יהווה צעד חשוב במאבק נגד המשטר האיראני". 

צבא איראן

צבא איראן צילום: shutterstock

עוד הוסיף ואמר כי "במהלך השיחות המדיניות הרבות שקיימתי מאז כניסתי לתפקיד העליתי בפני כל שרי החוץ והמנהיגים את חשיבות המאבק במשטר האיראני, הן בתחום הגרעין והן בתחום מימון והכוונת הטרור. אני מודה לאנשי משרד החוץ בנציגויות ישראל באירופה ובשגרירות ישראל לא"א בבריסל וכן לשותפים בסוכנויות על המאמצים בהקשר זה".

הערכת אמ"ן: אלו שלושת האיומים המרכזיים על ישראל ב-2023

ההערכה השנתית של אמ"ן מציגה קשת רחבה של אתגרים שצפויים לישראל בשנת 2023. בקודקוד השני של משולש האתגרים הצפויים לישראל בשנה הקרובה עומדת איראן ולא רק בנושע לגרעין. כך למשל, בישראל מזהים לאחרונה מעורבות איראנית בטרור באזור יהודה ושומרון. בעזה איראן היא המממנת הראשית של ארגוני הטרור. אמ"ן מעריך שאיראן מבינה כי כשלה במאמציה להתבסס בסוריה, אולם היא תמשיך לפעול לחימוש ארגון חיזבאללה.

צילום: shutterstock

בנוגע לגרעין האיראני מעריכים באמ"ן שהמדינה השיעית תמשיך במסלול הנוכחי של התקדמות איטית, ללא נקיטת צעדים קיצוניים. באמ"ן מעריכים כי איראן תשנה מדיניות רק אם יינקטו נגדה צעדים קיצוניים, ואז היא עלולה להעשיר אורניום לרמה צבאית של 90 אחוז. ישראל צריכה להיערך לכך, כך אומרים באמ"ן, מבחינת דרכי פעולה מדיניות וצבאיות, כדי שלא להיות מופתעת.