כתב אישום נגד ערבי מעכו שהיה מעורב בלינץ' במור ג'אנשווילי

הפרקליטות הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד אסי חוראני בגין מעשה טרור של חבלה חמורה במהלך חודש מאי 2021 בזמן מבצע "שומר חומות" | בכתב האישום נכתב: "כל זאת עשו, הנאשם ויתר המתפרעים ממניע לאומני-אידיאולוגי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/01/23 09:43 כה בטבת התשפג

כתב אישום נגד ערבי מעכו שהיה מעורב בלינץ' במור ג'אנשווילי
הפרעות בעכו, צילום: Roni Ofer/Flash90

בימים אלה הסתיימה חקירתו בשב"כ וביחידה המרכזית מחוז חוף של אסי מחמוד סאלח חוראני (51) אשר לקח חלק פעיל בלינץ' מור ג'אנשווילי במהלך חודש מאי 2021 בזמן מבצע "שומר חומות". הבוקר (ד') פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד חוראני בגין מעשה טרור של חבלה חמורה. מדובר בכתב אישום תשיעי אשר מוגש על רקע אירוע הלינץ'.

חבר הנאשם לצעירים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות

לפי כתב האישום שהגישו עו"ד אוהד כהן ועו"ד ריאן סאלח, מעשיו האלימים של הנאשם החלו ביום 11.5.21 עת התפרע יחד עם אחרים, וירה זיקוקים וידה אבנים לעבר שוטרים ובמהלך אותו יום אף נורה בכדור גומי ברגלו על ידי השוטרים. למחרת, בשיאן של ההתפרעויות, חבר הנאשם לצעירים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות בעיר והחלו מיידים אבנים במקום.

עוד נכתב כי המתלונן שנסע ברכבו וזוהה כיהודי על ידי המתפרעים הותקף בברוטליות שעה שהמתפרעים יידו אבנים לעבר הרכב. כתוצאה מפגיעות האבנים, איבד המתלונן שליטה על הרכב והתנגש בחומה. או אז, עטו על הרכב עשרות מתפרעים, ורגמו את הרכב באבנים וחפצים שונים בעוד המתלונן נמצא ברכב. המתפרעים היכו את המתלונן, ולא הפסיקו לעשות כן גם כשבשלב מסוים החל דם למלא את פניו והוא איבד את הכרתו. כל זאת עשו, הנאשם ויתר המתפרעים ממניע לאומני-אידיאולוגי.

מור ג

מור ג'נאשווילי | צילום: Shir Torem/Flash90

יספק לאחר בנזין לצורך הצתת עצי דקל הנמצאים בסמוך לתחנת הרכבת

בהמשך קשר הנאשם קשר עם אחר כי יספק לאחר בנזין לצורך הצתת עצי דקל הנמצאים בסמוך לתחנת הרכבת בעיר. כמו-כן, בשלב מסוים באותו ערב, שבר הנאשם עם אחרים, באמצעות מקלות ואבנים מספר מצלמות אבטחה של גני ילדים ומצלמת אבטחה של עיריית עכו.

כתב אישום מייחס לנאשם עבירות מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע הצתה, שיבוש מהלכי משפט, היזק לרכוש, מעשה פזיזות ורשלנות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.