נאמני תורה ועבודה מגיבים לשר קיש: "מדובר בפירוק החינוך בישראל"

מוקדם יותר אמר שר החינוך בדיון בוועדת הכספים כי הגדלת תקציב החינוך החרדי הוא משימתו העיקרית. בארגון נאמני תורה ועבודה תקפו: "מי שרוצה לוותר על אחריות ציבורית, לא יכול לדרוש תקצוב שווה" | קיש לא חשף את גודל התקציב הדרוש למהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/23 19:16 כד בטבת התשפג

נאמני תורה ועבודה מגיבים לשר קיש: "מדובר בפירוק החינוך בישראל"
שר החינוך קיש , צילום: Olivier Fitoussil/FLASH90

עונים לשר החינוך: תנועת נאמני תורה ועבודה מגיבה לדברים של שר החינוך היום (ג') בוועדת הכספים, קיש טען בוועדה כי הוא רוצה לייצר שיוויון בין כל מערכות החינוך בישראל, מה שאומר בפועל - הגדלת תקציבי החינוך הפרטי החרדי בעיקר. 

צפו בדברים של השר קיש בוועדה:

תנועת נאמני תורה ועבודה הגיבה לדברים, בהודעת התנועה נכתב: "מדינת ישראל נמצאת במצב של חוסר הולך וגדל באנשי חינוך ובאתגרים רבים נוספים, והדבר שמנחה את שר החינוך זו תוספת תקצוב למוסדות שמתנערים מאחריות ציבורית? הרי ברור לכולם שיוצרים ספין כאילו מדובר בשוויון, כשבעצם מדובר באפליה. מי שרוצה לוותר על אחריות ציבורית, ולהימנע מפיקוח לא יכול לדרוש תקצוב שווה".

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה צילום: יח"צ

"מדובר למעשה בפירוק החינוך הציבורי בישראל"

עוד הוסיפו בתנועה: "במשך חודשים, נאמני תורה ועבודה מתריעה כי הגדלת התקציב לחינוך הפרטי, המוכר שאינו רשמי, נראית כעניין פנים חרדי, אך מדובר למעשה בפירוק החינוך הציבורי בישראל. אם השר רוצה לחזק את החינוך החרדי עליו לפעול לחיזוק החינוך הממלכתי החרדי".

מוקדם יותר היום, הסביר שר החינוך קיש את תוכניתו בוועדת הכספים ואמר: "אני רואה לנגד עיניי את נושא השוויון בחינוך לכל ילדי ישראל, לכל ילד מגיעה הזדמנות שווה". קיש הוסיף בנוגע להשוואת תקציבי החינוך הפרטי: "האתגר הגדול יהיה במשרד החינוך כי מדובר פה בתוספת תקציבית מאוד משמעותית, אנחנו לא נוריד את תקציב החינוך הממלכתי.

קיש וביטון, השר וסגנו

קיש וביטון, השר וסגנו צילום: דוברות משרד החינוך

גודל התקציב הדרוש לא ידוע עדיין

"בעניין הזה" הוסיף שר החינוך, "זה המשימה המרכזית בתקציב הנוכחי של משרד החינוך. זו אחת המשימות המשמעותיות ביותר". למעשה אמר קיש, כי מאחר והוא רוצה שיוויון בין כל מערכות החינוך והוא לא מתכוון להוריד את תקציב החינוך הממלכתי, משמעות הדבר היא הגדלה משמעותית של התקציב במסגרות החינוך הפרטיות החרדיות". בנוגע לשאלה מה גודל התקציב שתוכניתו דורשת, השר לא הגיב מפורשות ואמר כי הדבר נבחן בימים אלה.