המבוטחים התלוננו על הדתה - בקופת החולים הגיבו: "נענינו לבקשת הרופאים"

חלק מהמטופלים בקופת החולים התלוננו כי במהלך סוף השבוע הם לא הצליחו לפנות לרופאים באפליקציה וטענו כי מדובר בכפיה דתית | מכבי בתגובה: "מכבי נענתה לבקשת הרופאים לאפשר להם לפי בחירתם יום מנוחה שבועי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 16:06 כג בטבת התשפג

המבוטחים התלוננו על הדתה - בקופת החולים הגיבו: "נענינו לבקשת הרופאים"
צילום: יחצ מכבי

"מכבי שירותי בריאות" היא אחת מקופות החולים הגדולות בארץ עם יותר מ-2.5 מיליון מבוטחים. כמו לכל קופת חולים, גם למכבי יש אפליקציה בה ניתן לקבוע תורים ולפנות לרופאים במקרים דחופים ושאינם דחופים. בסוף השבוע האחרון, קיבלו מבוטחי מכבי הודעה בה נכתב כי מיום שישי בצהריים ועד ליום ראשון לא ניתן יהיה לפנות לרופאים.

חלק המטופלים תהו מדוע השירות באפליקציה נחסם דווקא בשבת. הם התלוננו בפני קופת החולים וטענו כי מדובר בכפיה דתית בשל העובדה שאין להם אפשרות לפנות לרופא במהלך השבת.

מכבי: "רופא עם לפחות יום מנוחה אחד בשבוע יעניק שירות רפואי טוב ומקיף יותר"

ממכבי נמסר בתגובה: "מכבי מאפשרת שירותי רפואה דחופה בכל ימות השבוע, כולל בסופי שבוע, גם במוקדים הרפואיים, בשירות הטלפוני ובשירותים דיגיטליים ומנהליים. מכבי מאפשרת גם פניות דיגיטליות אישיות לרופא הספציפי המטפל והאישי, אך בפניות לא דחופות ולאור העומסים הכבדים על הרופאים, מכבי נענתה לבקשתם לאפשר להם לפי בחירתם יום מנוחה שבועי. רופא עם לפחות יום מנוחה אחד בשבוע יעניק שירות רפואי טוב ומקיף יותר ויש לאפשר זאת בייחוד בעת הזו".

בוחרים קופת חולים

 צילום: pexels (Karolina Grabowska)