28 מצבות הושחתו: 2 צעירים נעצרו בחשד לוונדליזם בבית עלמין בירושלים

שני צעירים נעצרו בחשד שהשחיתו בזדון 28 מצבות בבית העלמין הפרוטסטנטי הסמוך להר ציון בירושלים | כתב אישום יוגש נגד שני החשודים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 08:36 כג בטבת התשפג

28 מצבות הושחתו: 2 צעירים נעצרו בחשד לוונדליזם בבית עלמין בירושלים
צילום: דוברות המשטרה

בתחילת החודש, התקבלה תלונה במרחב דוד של מחוז ירושלים, אודות נזק שנגרם למספר רב של מצבות וקברים בבית הקברות הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים. בעקבות המקרה שהתרחש מספר ימים טרם הגשת התלונה, משטרת מרחב דוד של מחוז ירושלים, פתחה בחקירה. חוקרי המשטרה יחד עם שוטרי הזיהוי הפלילי שהגיעו למקום, הבחינו בהרס הרב ופעלו לאיסוף ממצאים וראיות. 

מהחקירה במשטרה עלה כי מדובר במעשה ונדליזם מכוון של השחתת קברים רבים שהתרחשו בתחילת החודש. לאחר פעולות חקירה מגוונות, חוקרי מרחב דוד במחוז ירושלים התחקו אחר זהות המעורבים במעשה ועצרו שני החשודים, בני 14 ו-18 תושבי מרכז הארץ, בחשד שהשחיתו מספר רב של מצבות וגרמו לנזקים בבית הקברות.

צילום: דוברות המשטרה

"כל פגיעה במוסדות ואתרי דת היא חמורה"

מחקירת המקרה עלה כי החשודים ביצעו את מעשה הוונדליזם בכ-28 קברים מתוך שנאה, כשהרקע למעשים הוא גזעני. מעצרם של החשודים הוארך ובהמשך נשלחו על ידי בית המשפט למעצר בית. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד המעורבים, צפוי נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות.

צילום: דוברות המשטרה

מספר ימים לאחר המקרה, במהלך פגישה עם הפטריארך היווני בעיר העתיקה בירושלים, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, התייחס למקרה וציין: "כל פגיעה במוסדות ואתרי דת היא חמורה ופוגעת במרקם החיים הייחודי והעדין שמתקיים בעיר לבני כל הדתות והעדות. משטרת מחוז ירושלים מחויבת לשמירה על הביטחון והסדר, למאבק נחוש ובלתי מתפשר בפורעי חוק באשר הם. כמשטרה של כלל התושבים והמבקרים בירושלים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, אנו פועלים נגד אלימות ומעשי ונדליזם, ובפרט באלו הפוגעים ברגשות דת".