אחיו העיתונאי של עמית סגל נעצר ביציאה מהר הבית

עיתונאי "מקור ראשון" העוסק והעולה להר הבית מזה שנים רבות, ארנון סגל, עלה להר ונעצר לראשונה בחייו מכיוון שתיעד מוקדם יותר שני עולים שהשתחוו ונעצרו | המשטרה: "שניים נלקחו לחקירה במשטרה ואדם נוסף שעוכב והזדהה כעיתונאי - שוחרר בתוך זמן קצר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 11:28 כב בטבת התשפג

אחיו העיתונאי של עמית סגל נעצר ביציאה מהר הבית
הר הבית | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

https://youtube.com/watch/PE_bb2uJaYc

ארנון סגל, עיתונאי "מקור ראשון" העוסק והעולה להר הבית מזה שנים רבות, עלה הבוקר (א') להר הבית ונעצר לראשונה בחייו מכיוון שתיעד מוקדם יותר שני עולים להר הבית שהשתחוו ונעצרו. סגל נעצר בזמן ממשלת הימין כבר מכהנת. לפני כשבוע וחצי עלה להר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

"חשד לפעולה העלולה להפר את שלום הציבור"

לאחר כשעה שוחרר ארנון, ועדכן בחשבון הטוויטר שלו: "שוחררתי כעת מעיכוב משטרתי בשעה טובה. עוכבתי מוקדם יותר ביציאה מהר הבית בשל 'חשד לפעולה העלולה להפר את שלום הציבור' ומכשיר הטלפון שלי הוחרם. הסיבה האמיתית לעיכוב: צילמתי עוולות של השוטרים כלפי אזרחים תמימים בהר. שוחררתי בזכות תעודת העיתונאי שלי, אבל מה יעשו אזרחים שאין להם כזו?".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת הביקורים המתקיימים כסדרם בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לתנאי הביקור הנהוגים במקום מזה שנים רבות שנקבעו על ידי הדרג המדיני ושנועדו לאפשר שמירה על הסדר הציבורי. מרבית המבקרים נשמעים לכללים וכך היה גם היום. לצערנו הבוקר חלק קטן מהמבקרים הפרו את כללי הביקור ברגל גסה ביצעו פרובוקציה מכוונת, לא נשמעו להוראות השוטרים, ועל כן השוטרים נאלצו להוציאם מהמקום. שניים מהם נלקחו לחקירה במשטרה ואדם נוסף שעוכב והזדהה כעיתונאי - שוחרר בתוך זמן קצר".

תום ניסני מנכ"ל ארגון "בידינו" מסר: "מפקד מחוז ירושלים וקציני מרחב דוד איבדו את הרסן, והבוקר עצרו שני יהודים שקיימו חופש פולחן ולאחר מכן אף עצרו לתחנה את ארנון סגל, עיתונאי ומדריך מוכר מאוד שעולה שנים להר הבית ומעולם לא נעצר או עוכב לתחנה. מישהו צריך לעצור את הטירוף הזה ולמישהו הזה קוראים איתמר בן-גביר".

ארנון סגל |

ארנון סגל | צילום: יוסי אלוני

ארגון העיתונאים: מגנים את התנהלות המשטרה נגד ארנון סגל

ארנון סגל התמודד בפריימריז של מפלגת הציונות הדתית, אולם לא הצליח להגיע למקום בכנסת ה-25. בעת הכריז על ההתמודדות אמר סגל: "שנים רבות של עיסוק בבית הלאומי שלנו שבהר הבית והתרעות בלתי פוסקות על ההפקרות השוררת בו, הביאו למסקנה שהגיעה העת לשנות מקצה לקצה את המציאות הבלתי-נתפסת הזו. שנים רבות מדי זנחנו את חלומותינו הגדולים והנחנו לאחרים לקבוע עבורנו את גבולות האפשר. יש לנו חלום גדול, חלום הדורות היהודי, והגיע הזמן לממש אותו: להכיר בהר הבית כמקום קדוש ליהודים ולאפשר בו חופש פולחן".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר כי הוא  מגנה את התנהלות השוטרים בעת עיכובו והחרמת הטלפון הסלולארי של עיתונאי מקור ראשון, ארנון סגל, בשעה שתיעד שוטרים ועוכב לחקירה בשל כך. בארגון קוראים למשטרה שלא לפגוע בעבודה עיתונאית ולפעול בהתאם לתפקידם.