אסתר הורגן הונצחה בפרלמנט האירופי: "אל תמשיכו לעזור לטרוריסטים"

במלאת שנתיים לרצח אסתר הורגן בפיגוע אכזרי בשומרון, הוזמנו בני המשפחה לפרלמנט בבריסל. בכנס, השתתפו בין היתר בעלה, שתי בנותיה וחברי פרלמנט | יוסי דגן: "תסתכלו בעיניים של היתומות האלו.  ותבטיחו שתעשו הכל כדי לעצור את הטירוף" חבר פרלמנט הולנדי: "אני בשוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/23 12:26 יט בטבת התשפג

אסתר הורגן הונצחה בפרלמנט האירופי: "אל תמשיכו לעזור לטרוריסטים"
המשפחה בכנס בבריסל, צילום: טוני דה סילבה עבור מועצה אזורית שומרון

המלחמה בכספי האיחוד האירופי: במלאת שנתיים לרצח המזעזע של אסתר הורגן, נערך כנס לזכרה בפרלמנט האירופי בהשתתפות בעלה, בנותיה, נציגי מועצה איזורית שומרון וחברי הפרלמנט האירופי. הכנס נפתח בהדלקת נר זכרון משותף לזכרה של אסתר הורגן במלאת שנתיים לרצח. הורגן הייתה תושבת השומרון וכן אזרחית האיחוד האירופי ונרצחה בפיגוע אכזרי בעת שיצאה לטייל ביער סמוך לביתה בשומרון.

המלחמה כנגד העברת הכספים של האיחוד האירופי לרשות הפלשתינית ולמחבלים בכלא הישראלי עולה מדרגה ונידונה בכנס. בין היתר יצאו הנוכחים בדרישה לעצירת העברת כספים מהאיחוד האירופי לרשות הפלסטינית ולמחבלים בכלא הישראלי.

"אם אתה נמצא בכלא הישראלי בשל רצח יהודי אתה תקבל משכורת"

בראשית דבריו סיפר בנימין הורגן על רעייתו אסתר: "היא הייתה אמנית תראפיסטית, אסתר אהבה את הטבע ספורט טיולים וכמובן את משפחתה. לפני שנתיים בדיוק אסתר יצאה לטיול, ומעולם לא חזרה. הודיעו לנו שגופתה נמצאה ויוסי דגן עשה את המעשה הקשה, הגיע אלי הביתה, ואמר לי שגופתה נמצאה. זה היה שוק. מאז עבדנו קשה לשרוד את זה". 

בנימין הוסיף: "לרשות הפלשתינית יש חוק שאומר שאם אתה נמצא בכלא הישראלי בשל רצח יהודי אתה תקבל משכורת מהרשות הפלשתינית, שמתוקצב גם על ידי האיחוד האירופי. אני יודע שרוב חברי הפרלמנט האירופי הם פרו פלשתינים באופן עיוור, צריך לבוא לראות את המציאות בעיניים. כי ישראלים ופלשתינים חיים יחד עובדים יחד, בדרכי שלום. חלק מהם עושים את ההפך ולמרבה הצער אלו המנהיגים של הרשות הפלשתינית".

המשלחת לפרלמנט האיחוד האירופי

המשלחת לפרלמנט האיחוד האירופי צילום: טוני דה סילבה עבור מועצה אזורית שומרון

אודליה בתה של אסתר הורגן אמרה: "ממו לימדה אותי משהו חשוב, ישנם שני כוחות בעולם - פחד ואהבה. למדתי מאמא להיות מונעת מאהבה,  לצערי לא לכולם היה אותך אמא, לצערי לא כולם זכו ללמוד מהחינוך המופלא שלך. לצערי יש אנשים שמונעים מפחד, פחד מכל מה שהוא שונה. אותם אנשים שמונעים מפחד, הם יעשו הכל כדי להימנע ממנו, גם מעשי אלימות ורצח אכזרי. אל תעניקו לאותם אנשים מוטיבציה, אל תהיו מונעים מפחד, אלא האחזו באהבה".

יוסי דגן: "תסתכלו בעיניים של היתומות האלו.  ותבטיחו שתעשו הכל כדי לעצור את הטירוף"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, קרא לעצור מיידית את העברת הכספים לרשות הפלסטינית: "אנחנו כאן היום כדי לזכור את אסתר הורגן, שנרצחה לפני שנתיים בדיוק, אנחנו כאן היום כדי לחלוק את הזכרון עם המשפחה שלה ולכבד אותם, הטרור פוגע מדי יום במשפחות שנשארות עם הכאב שלהן"

דגן הוסיף: "הכסף שלכם. כספי המיסים של מאות מליוני אזרחי האיחוד האירופי משמש לעידוד רצח של יהודים במדינת ישראל.  חצי מליארד שח בשנה מעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים בכלא הישראלי. ככל שרצחו יותר, כך יקבלו שכר גבוה יותר. המחבל הנתעב מוחמד כבהא, שרצח את אסתר הורגן, מקבל מידיכם, מדי משלם המיסים האירופאי 12,000 שח בחודש. פי 6 מהמשכורת הממוצעת ברשות הפלסטינית. אז אני שואל אתכם. לא משתלם לרצוח יהודים?  תסתכלו בעיניים של היתומות האלו.  ותבטיחו שתעשו הכל כדי לעצור את הטירוף".

"לא נעשה זאת עד שכל אותם תכנים אנטישמיים של שנאה יוסרו לאלתר"

חבר הפרלמנט האירופי מטעם הולנד ברט יאן רויסן אמר לאחר מכן: "אנחנו פה לציין את זכרה של אסתר הורגן. היא הייתה קורבן של התקפת טרור מזעזעת שהתרחשה לא הרחק מביתה. אנחנו מביעים סולידריות עם העם הישראלי כולו ואנחנו מגנים בבירור כל סוג של טרור. ואנחנו אומרים פה היום שלישראל יש את הזכות להתגונן. כשאנחנו יושבים פה לצד משפחתה של אסתר אני בשוק לגלות שהרוצח שלה יקבל במהלך חייו 4,000,000 שקל מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע הפשע הנוראי".

חבר הפרלמנט האירופי  מטעם צ'כיה  טומאש זדחובסקי: "הדיון הזה חשוב מאין כמוהו. היום אנו מביאים את זכרה של אסתר שנהרגה בהתקפה של טרוריסטים. אסור לנו לסבול שום טרור. 
טרור ואלימות נגד אנשים כמו אסתר ממשיכים בישראל, ולכן אסור לנו לשכוח ולקיים את הדיון הזה ולמנוע מטרור להתקיים".

אסתר הורגן ז"ל

אסתר הורגן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"כיצד אתם מצפים מהישראלים לעשות שלום עם חברה שמתגמלת טרור?"

חברת הפרלמנט אנה-מישל אסימקופולו: "שום דבר שנאמר לא יכסה על האובדן שלכם. אני רק יכולה להבטיח לכן שלאחר היום הזה, זיכרונה של אסתר יחיה גם בלבנו ובמחשבותינו בפרלמנט האירופי  
אנחנו התבקשנו לסייע לממן את ספרי הלימוד של הפלסטינים, אך אמרנו שלא נעשה זאת עד שכל אותם תכנים אנטישמיים של שנאה יוסרו לאלתר".

חבר הפרלמנט רוברט רוס: "אנחנו פה כדי לכבד את זכרה של אסתר הורגן. שנרצחה רק בגלל היותה יהודיה. האיחוד האירופי מעלים עין. כיצד אתם מצפים מהישראלים לעשות שלום עם חברה שמתגמלת טרור?"