מילביצקי הרתיח את טיבי: "מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים"

ועדת הכנסת אישרה את הבקשה להקדמת הדיון בהצעות חוק לביטול אזרחותו או תושבתו של פעיל טרור המקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור. עימות בין הח"כ מהליכוד לחבר הכנסת טיבי: "המשפט של הקדנציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 11:56 טז בטבת התשפג

מילביצקי הרתיח את טיבי: "מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ אישרה הבוקר, ב', ולאחר דיון סוער, את בקשתם של  מספר חברי כנסת להקדמת הדיון בהצעות חוק לביטול אזרחותו או תושבתו של פעיל טרור המקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור.

"לא מבין איך מקבלים ככה רוצח שרצח חייל רק משום שהוא יהודי"

ע"פ דברי ההסבר להצעה-אזרח או תושב מדינת ישראל שהסכים לקבל תשלום מהרש"פ, במישרין או באמצעות גוף זר, כשכר או תגמול בעבור ביצוע מעשה טרור או עבירה אחרת שיש בה משום פגיעה חמורה בביטחון המדינה, כמוהו כמעיד על עצמו שהוא מוותר על מעמדו כאזרח או כתושב. מוצע ליצור זיקה ברורה בין קבלת שכר עבור ביצוע מעשה הטרור לבין הזכות לאזרחות או תושבות.

חבר הכנסת אופיר כץ

חבר הכנסת אופיר כץ צילום: ועם מושקוביץ/דוברות הכנסת .

יו"ר הוועדה, ח"כ כץ אמר בפתח הדיון: "כולנו הזדעזענו לראות את קבלת הפנים שנעשתה לרוצח. לא מבין איך מקבלים ככה רוצח שרצח חייל רק משום שהוא יהודי. זה רק מוכיח עם מי יש לנו עסק, גם כאן בתוכנו. ואנחנו צריכים להגיב. אני חושב שאין להם מקום לחיות כאן, בחברה הישראלית. אנחנו לא רוצים להיות איתם פה".

"מישהו שקל לדון בביטול האזרחות של עמי פופר שרצח וטבח ב- 7 פועלים פלסטינים?"

ח"כ אחמד טיבי התייחס להצעה ואמר כי "נושא שלילת האזרחות שמובא תדיר לכנסת הוא נושא סלקטיבי שמתייחס רק לערבים. רצח הוא יותר חמור מקבלת תשלום ולכן אני מציע שתוסיפו למשל לשלול אזרחות מרוצח ראש הממשלה". חבר הכנסת מתע"ל תהה "מישהו בכנסת מאז רצח רבין העלה בדעתו לשלול לרוצח את האזרחות? מישהו שקל לדון בביטול האזרחות של עמי פופר שרצח וטבח ב- 7 פועלים פלסטינים?  מוטב שתעשה את הפשע הכי חמור כשאתה יהודי" 

מילביצקי: "אני מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים "

חבר הכנסת חנוך מילביצקי השיב לדבריו של טיבי ואמר: "מי שיוצא לבצע פיגוע טרור במדינת ישראל צריך לדעת שהוא לא חוזר חי, ושהוא גוזר כליה על משפחתו. כשנאבקים בטרור צריך להיעזר באמצעים גסים, אמצעים שאולי פוגעים בזכויות כאלה או אחרות אבל מה לעשות אנחנו מתגוננים מול טרור רצחני, ואני לא מרגיש שום צורך להצדיק את עצמי על זה שאני במדינת היהודים מעדיף יהודים". ופנה לאחמד טיבי "זו מדינת היהודים, וכן, אני מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים אני מעדיף יהודים על פני ערבים שלא נאמנים לפה". 

חבר הכנסת טיבי הגיב: "מדובר במשפט של הקדנציה" ודרש ממילביצקי לומר אותו גם באנגלית

חבר הכנסת טיבי שזעם על האמירה של מילביצקי, דרש ממנו לומר אותה גם באנגלית ואמר כי מדובר ב"משפט של הקדנציה", והצטדק בכך שהוא מתנגד לרצח באשר הוא, חברי הכנסת מהליכוד שנכחו בוועדה היסו את דבריו והשיבו לו כי הוא מהלל רוצחים ורק ביום שישי האחרון הוא הוציא הודעת ברכה למחבל המשוחרר -כרים יונס. 

צפו בעימות בין חבר הכסת חנוך מילביצקי לאחמד טיבי 

במהלך הדיון השתתפו גם חברי כנסת נוספים מהקואליציה: "ח"כ שמחה רוטמן, מיוזמי הצעת החוק, אמר: התרגלנו במשך  שנים שזה לגיטימי שיושבת לידנו רשות שמקבלת תקציבים ממדינת ישראל, שבספר החוקים שלה מופיע תעריפון: רצחת יהודי? תקבל קצבה. ואם אתה אזרח ישראלי תקבל יותר, ולפי כמה אנשים הם הרגו. המינימום כמדינה מוסרית לעשות זה לאסור ממנו להיות אזרח או תושב ישראלי".

ח"כ לימור סון הר-מלך: "מה שמפריע לי בחוק הזה שיש פה התניה לשלילת אזרחות. רק מי שקיבל קצבה. כל מחבל שרצח יהודי, צריך לשלול לו את האזרחות. אני חושבת שדין של אדם כזה הוא מוות".

ח"כ משה סעדה פנה לרע"ם בבקשה לגנות את מסיבת השחרור שנעשתה לרוצח. " אחמד טיבי מסרב לגנות וזה זכותו ואנחנו נדאג להוציא אותם מהפרלמנט. ישבתם בקואליציה הקודמת, ואם אתם רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית, אתם חייבים לגנות".

שמעון גולובנציץ', אב שכול, מפורום בוחרים בחיים: "יש פה התחלה חדשה. בשבילנו החוק הזה הוא התחלה של שינוי ושל צדק. מקווה שהחוק הזה יעבור כמה שיותר מהר, כשהמחבל הבא ישוחרר לא יעשו לו חגיגות כאלה. ההרתעה הזאת תמנע את הרצח הבא". ההצעה עברה ברוב של 10 בעד ו-2 ח"כים  נגד.