השר מהליכוד לא מתרגש ממשבר העבודות בשבת: "אין לי ספק שיימצא פתרון"

שר המדע אופיר אקוניס, מתייחס למחלוקת בין יהדות התורה לבין הליכוד, בעקבות המשך עבודות הרכבת בשבת: "אין לי ספק שיימצא פתרון. שר הבינוי לא רוצה בפגיעה באזרחי ישראל. מאמין שהמשבר הפוליטי המלאכותי הזה יחלוף"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/01/23 09:09 טז בטבת התשפג

השר מהליכוד לא מתרגש ממשבר העבודות בשבת: "אין לי ספק שיימצא פתרון"
עבודות הרכבת | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון, יצחק גולדקנופף, שיגר במוצאי השבת מכתב לשרת התחבורה מירי רגב ולראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה לעצור את עבודות הרכבת בשבת. "הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת ברכבת ישראל שאינן עונות כלל להגדרה של פיקוח נפש", כתב תוך איום פרישה מהממשלה. הבוקר (ב')  התייחס לדברים שר המדע, אופיר אקוניס.

"אין לי ספק שיימצא פתרון"

"הליכוד מחויב להסכמי הסטטוס-קוו, הם נכונים לקיומה השוטף של מדינת ישראל", אמר אקוניס ב"כאן רשת ב". "את הסכם הסטטוס קווה צריך לשמר. ישראל ממשיכה להתקיים כמדינה יהודית, אבל גם כמדינה מודרנית.

בהמשך הוסיף: "פיתוח הרכבת נצרך לכולם. אנדרלמוסיה ותוהו ובוהו תחבורתי שעלול להתרחש במדינת ישראל עם השפעה גדולה מאוד על המשק והכלכלה, בעיקר בימי ראשון הם דבר שאני בטוח ששר הבינוי והשיכון לא רוצה בו". לסיום אמר: "אין לי ספק שיימצא פתרון. שר הבינוי לא רוצה בפגיעה באזרחי ישראל. מאמין שהמשבר הפוליטי המלאכותי הזה יחלוף".

מכתבו של גולדקנופף

מכתבו של גולדקנופף

"לא נוכל להשלים עם מצב זה"

במכתב, שנשלח כאמור גם לראש הממשלה, וכן שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, מציין שר השיכון כי הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגת השלטון למפלגות החרדיות. "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון".

במכתב הוסיף גולדקנופף כי "למיטב הבנתי, עבודות אלו הינן כתוצאה מההסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות",  והתייחס לעבודות שנראו על המסילה בנתיבי איילון בתל אביב, בקטע שבין תחנת סבידור לתחנת הרצליה.