מתמודדי נפש הרב אילעאי עופרן: "צריך אומץ לא לדבר על זה"

הרב אילעאי עופרן הגיע לכנס בריאות הנפש של אתר כיפה, ושיתף בהכרות שלו עם הנושא: "זאת תופעה שהיא כל כך נוכחת, אבל בשפה המסורתית פחות דיברו על זה כי הייתה פחות מודעות. האתגר שלנו זה לפתח את השפה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 15:11 טו בטבת התשפג

הרב אילעאי עופרן: "צריך אומץ לא לדבר על זה"
צילום: מאיר אליפור

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", מתקיים היום (א') במלון רמדה בירושלים כנס מיוחד אשר יעסוק לראשונה בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. כל הכרטיסים לאירוע אזלו. הכנס מועבר בשידור חי גם באתר כיפה, וגם בעמוד הפייסבוק של האתר. בשיחה עם חדשות כיפה, רבה של קבוצת יבנה, הרב איעלאי עופרן, מאמין שצריך לטפל בבעיה מהשורש, ולדבר עוד על הנושא.

"בקהילה, התלמידים שלי, המשפחה שלי, החברים שלי, אין מעגל שחף מהדבר הזה. זו לא קבוצה מגדרית, זאת התמודדות שנגזרת על אדם ויכולה לפגוש אותו בשלבים שונים בחיים ובמעגלים שונים. אם פותחים את העיניים רואים שזה נוכח בכל מרחב", אמר הרב עופרן.

"נחנו דור שכותב את השפה, זה חלק מהגאולה"

עוד הוסיף ואמר כי "אני חושב שההלכה חייבת להתמודד עם התחום הזה. קראתם לכנס 'האומץ לדבר על זה', אבל במידה רבה צריך אומץ לא לדבר על זה. זאת תופעה שהיא כל כך נוכחת, אבל בשפה המסורתית פחות דיברו על זה כי הייתה פחות מודעות. האתגר שלנו זה לפתח את השפה הזאת", הוא אומר ומוסיף, "אנחנו דור שכותב את השפה, וזה חלק מהגאולה".

צילום: מאיר אליפור

"אני מדבר על פתרון קהילתי רחב יותר"

כשנשאל על סיפור אישי שנתקל בו, הוא השיב כי "אני חושב שחלק מהסיפור הוא לא להתבונן בזה דרך סיפור של אדם אחד, עם סיפור קורע לב", הוא מסביר, "אני מדבר על פתרון קהילתי רחב יותר. לא איך נותנים פלסטר למקרה ספציפי, שבזה אנחנו מעולים, השאלה היא איך משנים את התודעה הכללית שתתן מענה למספרים הגדולים".