"זה לא אומץ אלא חובה לדבר על עולמם של מתמודדי הנפש בציונות הדתית"

שרת איכות הסביבה, עידית סילמן, אומרת כי הגיע הזמן לדבר על עולמם של מתמודדי הנפש בציונות הדתית: "אל תשאירו את הדברים אצלכם לבד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/01/23 10:54 טו בטבת התשפג

"זה לא אומץ אלא חובה לדבר על עולמם של מתמודדי הנפש בציונות הדתית"
צילום: צילום מסך

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", מתקיים היום (א') במלון רמדה בירושלים כנס מיוחד אשר יעסוק לראשונה בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. כל הכרטיסים לאירוע אזלו. הכנס יועבר בשידור חי גם באתר כיפה, וגם בעמוד הפייסבוק של האתר. שרת איכות הסביבה, חברת הכנסת עידית סילמן אמרה כי הגיע הזמן לדבר על עולמם של מתמודדי הנפש בציונות הדתית.

סילמן: "תודה על האור שאתם נותנים לנו"

בדברים שנשאה בכנס, אמרה סילמן כי תפקידנו לחזק את מתמודדי הנפש, "זה עבודת השם ותיקום עולם. זאת משימת חיי, בתמיכה למשפחות". סילמן הדגישה כי את מתמודדי הנפש "אנחנו לא שמים אותם ביחד עם כל מערכת הבריאות, הם נמצאים בבית חולים ייעודי, ושם מתחיל הסטיגמה. ואת כל זה צריך לשנות".

צילום: מאיר אליפור

"ישנו סיפור על איכר שכל יום שאב מים מהבאר, אבל דלי אחד עם חור, דלי אחד שלם. כעס האיכר על הדלי, הדלי אמר לו שהוא רוצה לעשות את העבודה בשלמות, אבל האיכר הראה לדלי שבזכות המים שנשפכו ממנו גדלו פרחים. וככה עם מתמודדי נפש, תודה על האור שאתם נותנים לנו. למרות שאני שרת הגנה לסביבה , כנראה זאת הסביבה שהכי חשובה לכנס הזה. תודה למארגני הכנס ולבורא עולם. הנפש שלי ושלכם - במקום הנכון ומשם רק נצמח".