תלמידה פספסה שנת לימודים בגלל כאבי ראש עד שהתגלתה הסיבה הנדירה

א' בת ה-17 הפסידה שנת לימודים שלמה בגלל כאבי ראש עזים, עד שנמצאה הבעיה ממנה היא סבלה: דליפת נוזל מאזור חוט השדרה | א': "אני משלימה כעת את השנה החשובה שהחמצתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 16:36 יב בטבת התשפג

תלמידה פספסה שנת לימודים בגלל כאבי ראש עד שהתגלתה הסיבה הנדירה
צילום: shutterstock

במשך שנה שלמה שכבה א' בת ה-17 מבית שמש במיטה בשל כאבי ראש עזים. היא לא הייתה מסוגלת ללכת ללימודיה בבית הספר ובגלל כאבים בלתי מוסברים הפסידה שנת לימודים שלמה. היא עברה מסלול בירורים אצל מומחים שונים בבתי חולים ברחבי הארץ, וניסיונות טיפוליים עם תרופות שונות שלא עזרו, עד שנמצא הפיתרון הרפואי שהוביל לפתרון הבעיה החמורה.

הפתרון: הזרקת נפח קטן של דם לגב כדי ליצור קריש שיחסום את דליפת הנוזל

א' הגיעה לד"ר אברהם אשכנזי, נוירולוג מומחה ומנהל מרפאת כאבי ראש במרכז הרפואי שערי צדק, שמצא את הסיבה לכאביה והחזיר אותה לחיים בעזרת טיפול מתאים. אשכנזי מצא כי הסיבה לכאבי הראש של א' היא דליפה של נוזל מתעלת השדרה, והפנה אותה לטיפול שמטרתו חסימת אתר הדליפה בגב.

ד"ר אברהם אשכנזי

ד"ר אברהם אשכנזי צילום: דוברות שערי צדק

הטיפול נעשה על-ידי הזרקת נפח קטן של דם לגב כדי ליצור קריש שיחסום את דליפת הנוזל, וכבר יום לאחר הפרוצדורה א' חשה הרבה יותר טוב וכאבי הראש שלה השתפרו בצורה דרמטית.

"אני צריכה להשלים כעת את השנה החשובה שהחמצתי"

הפתרון המדויק החזיר את א' לחיים מבחינ התיפקודית, והיא מספרת: "אני לומדת כיום במכינה במכללה ומשלימה את מה שהחסרתי בשנה הקודמת. אני צריכה להשלים כעת את השנה החשובה שהחמצתי. אני אסירת תודה לד"ר אשכנזי ולשערי צדק על טיפול רגיש אנושי ומקצועי שהחזיר לי את החיים במתנה". ד"ר אשכנזי סיכם: "אני שמח מאוד שהיא חזרה ללימודים ולתפקוד מלא, ושהסבל שחוותה במשך שנה תמימה פסק".