רב"ט ברוך כברתה הובא למנוחות: "החיוך, הצחוק מדבק והברק בעיניים"

רב"ט ברוך כברתה שנהרג מפגיעת נשק בבסיסו הובא למנוחות מלווה בבני משפחה, חבריו ומפקדיו. מפקדו הישיר ספד: "לכתוב ולדבר עליך בלשון עבר זה קשה מנשוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/23 17:12 י בטבת התשפג

רב"ט ברוך כברתה הובא למנוחות: "החיוך, הצחוק מדבק והברק בעיניים"
ברוך כברתה ז"ל, צילום: דובר צה"ל

רב"ט ברוך כברתה הובא למנוחות: לאחר האסון הטראגי הבוקר (ג'), בו נהרג חייל צה"ל מפגיעת נשק, הובא למנוחות רב"ט ברוך כברתה בליווי משפחתו, חברים רבים, חבריו לשירות ומפקדיו במשטרה הצבאית. מפקדו של כברתה, סא"ל חגי סין איציק אמר הלוויה: "זה אירוע שאנחנו חייבים לתחקר כדי להגיע לאמת המוחלטת שלו, כדי שמקרים כאלה לא ישנו".

בהמשך סיפר סא"ל סין איציק על החייל שברוך היה ואמר: "ברוך, התגייסת לפני ארבעה חודשים ובחרת לשרת שירות משמעותי בחיל המשטרה הצבאית. בסיום ההכשרה הגעת אלינו לגדוד ארז ומיד התחברת לשגרה, להווי ולפעילות המבצעית. גישתך האופטימית עוררה השראה בכולנו, החיוך, הצחוק מדבק והברק בעיניים הם שהפכו אותך לדמות משמעותית בקרב חבריו".

"בתקופה כה קצרה נכנסת ללבבות של כולנו"

מפקדו סיים ואמר: "בתקופה כה קצרה נכנסת ללבבות של כולנו, לכתוב ולדבר עליך בלשון עבר זה קשה מנשוא". בסיום פנה למשפחה ואמר שהם חלק מהמשטרה הצבאית". אחד מבני המשפחה סיפר על ברוך כי הוא "הוא הוא אמור היה לצאת לקצונה, בחור עם אמביציה גבוהה מאוד שאהב את המדינה ורצה לתרום. חבל שזה נגדע בצורה כזו".

כאמור, דובר צה"ל הודיע הבוקר כי לוחם צה"ל רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל, נהרג לאחר שנפגע כתוצאה מפגיעת נשק בבסיס צה"ל במרכז הארץ. ברוך כברתה ז"ל, בן 19 מפתח תקווה, לוחם מעברים בגדוד "ארז" של המשטרה הצבאית. החייל הנופל הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.