בבריטניה חגגו את השנה החדשה עם הודעה מהרופא: "יש לך סרטן"

מחריד: בית חולים באנגליה שלח בטעות הודעת טקסט למאות חולים, ובה נאמר כי יש להם "סרטן ריאות אגרסיבי" במקום לאחל להם "חג מולד שמח". לאחר מכן נשלחה הודעת התנצלות

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 03/01/23 14:50 י בטבת התשפג

בבריטניה חגגו את השנה החדשה עם הודעה מהרופא: "יש לך סרטן"
בית חולים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ערב חג המולד בדונקסטר, עיר בצפון אנגליה, משפחות בהכנות אחרונות לארוחות המשפחתיות וקישוטי עץ חג המולד. אך לפתע מתקבלת הודעת טקסט משירות הבריאות העולמי באנגליה: "אתה מאובחן עם סרטן ריאות אגרסיבי עם גרורות". 

קרל צ'גווין אחד מהתושבים שקיבל את ההודעה הזו, סיפר על כך לאתר NPR. צ'גווין ישב בהלם עד שהצליח להראות את ההודעה לאמא שלו, שמסתבר שגם היא קיבלה את אותו הטקסט מ"NHS-NoReply", שירות הבריאות העולמי באנגליה. לאחר שהבין שהוא לא היחיד שקיבל את ההודעה הוא התחיל לפקפק בטקסט, ותהה אם מדובר ב"בדיחה חולנית".

שירותי הבריאות של מרפאת אסקרן בדונקסטר שלחו בטעות הודעות טקסט בערב חג המולד למטופלים שאמרו שיש להם סרטן ריאות. בזמן זה הונחו המטופלים למלא טופס DS1500, המאפשר לאנשים עם מחלות סופניות לתבוע הטבות מסוימות.

כ-20 דקות לאחר מכן, המספר "NHS-NoReply" שלח הודעה נוספת: "אנא קבל את התנצלותנו הכנה על הודעת הטקסט הקודמת שנשלחה. זו נשלחה בטעות. ההודעה שלנו אליך שהיית אמור לקרוא: אנו מאחלים לך חג מולד שמח מאוד שנה טובה."

ההודעות מבית החולים

ההודעות מבית החולים צילום: צילום מסך

"מה אם ההודעה הזו הייתה מיועדת למישהו, ואז אומרים לו שזו הודעת חג המולד, ואז שוב אומרים לו, אוי לא, זה בעצם נועד בשבילך'?" תקף צ'גווין בראיון ל-BBC. "אם זה אחד מהמנהלים שלהם ששלח הודעת טקסט המוני, לא הייתי סומך עליהם שירוקנו את הפחים".