"אני חדש בתפקיד ולכן אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור"

שר הבינוי והשיכון החדש מסביר את דבריו על כך שאין משבר דיור: "הכוונה היתה שאינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור" | על חיילי צה"ל: "בלתי מתקבל שאלו המקדישים את מיטב שנותיהם למען ביטחון אזרחי ישראל, יעמדו כעניים בפתח בבואם להקים בית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/01/23 12:29 ח בטבת התשפג

"אני חדש בתפקיד ולכן אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור"
אלקין וגולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טקס חילופי שרים במשרד הבינוי והשיכון התקיים היום (א') בהשתתפות שר הבינוי והשיכון הנכנס יצחק גולדקנופף, והשר היוצא זאב אלקין. בטקס שנערך בלובי הכניסה במשרד הראשי בשכונת שייח' ג'ראח-שמעון הצדיק שבירושלים, התייחס השר החדש למספר נושאים שקשורים לתפקידו החשוב.

"את האתגר הזה ניתן יהיה לצלוח רק בכוחות משותפים"

תחילה אמר גולדקנופף כי בשבועות האחרונים הקדיש שעות רבות לפגישות עם גורמים מקצועיים שביכולתם להשפיע, לתרום ולקדם פתרונות דיור. "כך נמשיך גם הלאה במעלה הדרך – לשמוע, להקשיב, ללמוד וליישם", אמר. "איתור פתרונות לאתגר הדיור של מדינת ישראל, זו משימה המוטלת על משרד הבינוי והשיכון בראש ובראשונה, אך את האתגר הזה ניתן יהיה לצלוח רק בכוחות משותפים".

השר החדש התייחס לביקורת המושמעת מאז מאז הבחירות בחלקים מהתקשורת, "קמפיין הפחדה שכלל גם התייחסות לתחום הדיור", כך הגדיר זאת גולדנופף. "הצהרנו בעבר, וזו הזדמנות ראויה לשוב ולהצהיר במעמד הזה: באנו לשרת את אזרחי ישראל. באנו לקדם את ערכי השיווין ובאנו לקדם את ישוב הארץ". 

אלקין וגולדקנופף

אלקין וגולדקנופף | צילום: דוברות משרד השיכון

"חובה לחיילים משוחררים ולעמלי תורה"

גודלקנופף הרחיב עוד בנושא: "יש לנו חובה מיוחדת לחיילים משוחררים. בלתי מתקבל על הדעת שאלו המקדישים את מיטב שנותיהם למען ביטחונם של אזרחי ישראל, יעמדו כעניים בפתח בבואם להקים בית, ויזדקקו לנדבות בשביל לכסות את דמי השכירות. יש לנו חובה לעמלי התורה - האברכים המסתפקים במועט ומבקשים קורת גג. יש לנו חובה לכל הזוגות הצעירים מכל המגזרים - ללא הבדל דת, גזע או השקפה. לא נהיה סקטוריאליים ולא מגזריים. בעיית הדיור משותפת לכולם ונפעל בעז''ה לסייע לכולם".

"ניתן דגש על הפריפריה, על הנגב ועל הגליל; נסייע לאחינו המתיישבים ביהודה ושומרון המקיימים הלכה למעשה את ישוב הארץ, וכפי שנוכחתי בביקורים שערכתי שם ערב הבחירות - חלק מפתרון מצוקת הדיור נמצא באזורים אלו! לא פחות חשוב מכך, חובתנו לסייע להם בהגברת הביטחון האישי שהוא ערובה להמשך המגורים וההתפתחות שם".

"אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור"

לאחר הודה לשר היוצא, זאב אלקין, אמר: "ראיתי לאחרונה שבאחד הראיונות השר היוצא אלקין אומר שמחירי הדיור נבלמים, אבל השר הבא יהיה זה ש'שיגזור את הקופון'. הרשו לי להשיב: לא באנו לגזור קופונים, לא באנו לגזור סרטים. באנו להיטיב. באנו למלא את חובתנו לציבור ששלח אותנו לתפקיד זה. איננו עושים חשבונות של קרדיט אלא של מילוי שליחות.

בסיום דבריו התייחס גולדקנופף לדברים שאמר לאחרונה כי הוא לא מכיר משבר בתחום הדיור: "הזכרתי את הצעירים שגרים בחניונים ומחסנים - כפי שניתן לראות זאת בשכונות רבות בריכוזים חרדיים - ודיברתי על זוגות שמתגוררים ביחידות דיור מתחת לפני הקרקע. אבל באותה ועידה, כשהתייחסתי לעובדה שאני מגיע לתפקיד נטול דעות קדומות, אמרתי ש"אינני מכיר את משבר הדיור". כמובן שהכוונה לא היתה ש'אין משבר', אלא שאני חדש בתפקיד ולכן אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור".