היום שבוע לפטירת הרב חיים דרוקמן זצ"ל: אזכרה לזקן רבני הציונות הדתית

באזכרה יישאו דברים הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, יניב סופן - עוזרו האישי של הרב ב-15 השנים האחרונות ועוד | האזכרה תתקיים בבית המדרש של הישיבה התיכונית "אור עציון" בשעה 11:00

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/23 08:12 ח בטבת התשפג

שבוע לפטירת הרב חיים דרוקמן זצ"ל: אזכרה לזקן רבני הציונות הדתית
הרב דרוקמן זצ"ל, צילום: ישיבת הכותל

במלאת ימי השבעה לפטירת הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל תתקיים היום (א') אזכרה בבית המדרש של הישיבה התיכונית "אור עציון" בשעה 11:00 בבוקר.

באזכרה יישאו דברים הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב יהושע מגנס ר"מ בישיבת מרכז הרב וחברו של הרב עשרות שנים, הרב שמעון לפיד חתנו של הרב וראש הכולל בישיבת ההסדר אור עציון, הרב ערן פרינס ראש הישיבה התיכונית אור עציון, שמעון לשנסקי אברך בישיבה הנשוי לנכדת הרב, ויניב סופן - עוזרו האישי של הרב ב-15 השנים האחרונות.

כזכור, ביום ראשון שעבר, אור ליום שני, הרב חיים מאיר דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, הלך לעולמו והוא בן 90. הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. הוא נפטר אחרי שחלה בקורונה בפעם השנייה ומצבו הרפואי הסתבך.

הרב דרוקמן זצ"ל

הרב דרוקמן זצ"ל | צילום: ישיבת הכותל

תולדות חייו של זקן רבני הציונות הדתית

הרב חיים דרוקמן נולד בט"ז בחשוון תרצ"ג, 15 בנובמבר 1932 בקוטי שבפולין. בזמן השואה הסתתר עם הוריו במחבוא שנחפר מתחת לבית דודו ולאחר מכן הם נמלטו לעיר צ'רנוביץ. בהיותו בן 12 הוריו מסרו אותו לזוג יהודים חשוכי ילדים שקיבלו סרטיפיקטים והעלו אותו ארצה.

הוא למד בכפר הרא"ה, התגייס לצה"ל והתברג בתפקידי מפתח בתנועת בני עקיבא, ובין היתר היה מדריכם של שבט איתנים שכלל את הרבנים לעתיד זלמן ברוך מלמד, יעקב פילבר וצפניה דרורי. הרב צבי יהודה שלח אותו לעמוד בראשות הישיבה התיכונית אור עציון ובשנת תשל"ז הקים את הישיבה הגבוהה אור עציון.

חבר כנסת, סגן שר ודוקטור לשם כבוד

במהלך השנים הוא כיהן כחבר כנסת מטעם המפד"ל, סגן משרד הדתות וכן ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה. ביום העצמאות 2012 קיבל הרב דרוקמן את פרס ישראל על מפעל חיים. כמו כן הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד על פועלו בתחום החינוך ובתחום הגיור מאוניברסיטת בר־אילן ופרס ליצירה תורנית על שם הרצי"ה.

הרב דרוקמן היה נשוי לד"ר שרה, רופאה, בתו של פרופ' יעקב נחום אפשטיין. לזוג תשעה ילדים, מהם אחת מאומצת, והם התגוררו במרכז שפירא.