מלך ירדן מאיים: "יש לנו קווים אדומים"

מלך ירדן, עבדאללה השני התייחס בראיון לממשלה המסתמנת: "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות אתנו, אנחנו מוכנים" | על איתמר בן גביר: "לעם בישראל יש את הזכות לבחור את מי שהוא רוצה שיוביל אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/22 18:44 ד בטבת התשפג

מלך ירדן מאיים: "יש לנו קווים אדומים"
עבדאללה מלך ירדן, צילום: shutterstock

מלך ירדן, עבדאללה השני התייחס היום (ד') בריאיון ל-CNN לממשלה המסתמנת ואמר כי יש לו "קווים אדומים" במידה אם היא תפגע במעמדם של המקומות הקדושים בירושלים. "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות אתנו, אנחנו מוכנים. אני תמיד אוהב להאמין בזה, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל יש לנו קווים אדומים, אז נטפל בזה", אמר המלך עבדאללה.

"אנחנו צריכים להיות מודאגים מפני האינתיפאדה הבאה"

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו צריכים להיות מודאגים מפני האינתיפאדה הבאה. ואם זה יקרה, זו התמוטטות מוחלטת של החוק והסדר, וזה לא משהו שהישראלים והפלשתינים ירוויחו ממנו. אני חושב שיש הרבה דאגה באזור. ההשתלבות של ישראל באזור היא חשובה ביותר, אבל היא לא עומדת להתקדם אלא אם יהיה עתיד לפתרון עם הפלשתינים".

ראש הממשלה נתניהו ומלך ירדן עבדאללה

ראש הממשלה נתניהו ומלך ירדן עבדאללה צילום: קובי גדעון/פלאש 90

"גם בישראל יש הרבה אנשים שמודאגים ממנו"

המלך עבדאללה התייחס בדבריו לשר לביטחון לאומי המיועד ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. "אני לא חושב שהאנשים האלו נמצאים רק תחת מיקרוסקופ ירדני, הם תחת מיקרוסקופ בינלאומי. אני חייב להאמין שגם בישראל יש הרבה אנשים שמודאגים ממנו. בסופו של דבר, לעם בישראל יש את הזכות לבחור את מי שהוא רוצה שיוביל אותו, אנו נעבוד עם כל אחד, כל עוד נוכח לקרב בין אנשים", אמר מלך ירדן.

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כזכור, במהלך השנה האחרונה, נפגשו ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, נשיא המדינה, יצחק הרצוג וראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט עם המלך עבדאללה השני בירדן.  בניגוד בעבר, מדובר בפגישות גלויות ורשמיות מזה כמה שנים.