הרשימות של מפלגת נעם: מזכ"ל בני עקיבא הקודם - "סוכן שינוי"

הרשימות של מפלגת נעם ממשיכות לעורר סערה, אחרי רשימת העיתונאים הלהט"בים נחשפת רשימה של, "סוכני שינוי" ו"שמאלנים". לרשימה הוכנסו בכירים במשרד המשפטים והמזכ"ל לשעבר יאיר שחל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 08:28 ג בטבת התשפג

הרשימות של מפלגת נעם: מזכ"ל בני עקיבא הקודם - "סוכן שינוי"
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המסמכים השנויים במחלוקת של מפלגת נעם בראשות אבי מעוז: אחרי חשיפת רשימת הלהט"בים בתקשורת שערכה המפלגה, הבוקר (ג') נחשפת בידיעות אחרונות רשימה נוספת שמאשימה בכירים במגזר הציבורי ובמשרד המשפטים בהיותם אנשי שמאל וסוכני שינוי.

אל רשימת "סוכני השינוי" הוכנס יאיר שחל, שהיה מזכ"ל תנועת בני עקיבא, הסיבה היא שהוא בוגר תכנית מעוז, תכנית שהם מגדירים ששמה לה מטרה שילוב ערבים במוקדים משמעותיים. למסמך צורף ציטוט של שחל שאמר בעבר: "אנחנו לא יכולים להתעלם מהמגזר הערבי. אז הזמנתי את הסופר והעיתונאי נזיר מג'לי לספר על המורכבות של החברה הישראלית, כמו שהוא רואה וחווה אותה. הוא סיפר על ההיסטוריה של ערביי ישראל ועל ההווה שלהם. היו מי שחשבו שהשתגענו, שהגזמנו. אנחנו צריכים לעשות עוד ועוד צעדים. יש עוד צעדים בדרך. אנחנו עובדים על זה. איך לאתגר את החשיבה והתפיסות, אבל בחוכמה. בלי ליצור פיצוץ", כך פורסם בידיעות אחרונות.

יאיר שחל

יאיר שחל צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

תחת הקטגוריה, "השתלטות ארגוני השמאל הקיצוני על משרד המשפטים", הביאו במפלגת נעם שורה של בכירים במשרד המשפטים שחלקם הוכשרו גם הם בתכנית מעוז, במפלגת נעם תיארו את הארגונים וכתבו במסמך שנכתב ב-2019 "ארגונים וקרנות פילנתרופיות שזיהו אפיק ישיר להובלת שינוי עמוק במשרדי הממשלה, על ידי בניית תוכניות הכשרה שמיועדות לבכירי המשרד שנים"

"תקשורת להטב"ית - תקציר"

המסמכים שפורסמו בשנת 2019 מתווים את דרך המפלגה, מנסחים את האידיאולוגיה של המפלגה בשלל נושאים ומזהה את היריבים שלה בשמם ותפקידם. "תקשורת להט“בית – תקציר" הוא כותרתו של אחד המסמכים כשבתחתיתו ליד הלוגואים של כלי התקשורת מופיעים השמות של העובדים באותו גוף המשתייכים לקהילת הלהט"ב.

"הצוות הסודי של היוהל"ן" (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים) קובע מסמך אחר וגם בו מצויינים פרטים ושמות של אנשים ונשים ספציפיות. "מעקב רצוף אחר פעילות יוהל"ן בין השנים 2001 ל-2013 חושף את המעורבות של החוקרות הבאות במחקרי יוהל"ן: ד"ר אורנה ששון-לוי, פרופסור נעמי חזן, פרופסור חנה נווה, ד"ר אורית קמיר, פרופסור פרנסס רדאי, ד"ר אסתר הרצוג וד"ר דיאנה דולב. כולם נשות שמאל קיצוניות ופעילות בארגונים כאלה" נכתב בהמשך המסמך.

מפלגת נעם בתגובה לפרסום בידיעות אחרונות: בא לקלל ונמצא מברך. תודה רבה לידיעות אחרונות ש'חשפה' עוד מסמך מארכיון ההדרכה שלנו ומסייעת לקידום השקיפות בנוגע להנדסת התודעה המדאיגה בקרב בכירי משרד המשפטים. מוזמנים לקרוא את המסמך המלא, ולדעת מדוע אנחנו בוחרים ימין ומקבלים שלטון של מערכת משפטית שכולה שמאל