הרב עמאר סיפר בהלווית הרב דרוקמן: בזכותו הלכתי להיות רב ראשי

אלפים מלווים את הרב חיים דרוקמן בדרכו האחרונה. בין המספידים, הרב שלמה עמאר שסיפר על היחסים המיוחדים ביניהם ועל השיחה שגרמה לו להתמנות לרבה הראשי של ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 14:15 ב בטבת התשפג

הרב עמאר סיפר בהלווית הרב דרוקמן: בזכותו הלכתי להיות רב ראשי
הרב שלמה עמאר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אלפים בהלווית הרב דרוקמן: רבבות אנשים ואישי ציבור משתתפים בשעה זו בהלוויה של זקן רבני הציונות הדתית. בין המספידים הרבים במהלך הלוויה, ספד לרב גם הרב שלמה עמאר, רבה הראשי של ירושלים והרב הראשי לישראל בעבר. הרב עמאר סיפר על יחסיהם המיוחדים שלו ושל הרב דרוקמן. 

"אלפי ישראל שנושאים את שמו בגאון ומתנהג בכזו פשטות"

"אני מעיד עדות אמת, שלמעלה מעשר שנים, הוא מעולם לא עשה דבר מבלי שהתייעץ איתי ואני איתו" אמר הרב עמאר. "הוא גדול ממני בחוכמה ומעשים אבל כשאמרתי לו נראה לי כך ונראה לי אחרת, הוא מעולם לא שינה כחוט השערה. זו ענווה מיוחדת, המעלה של הענווה והפשטות ברמה כזו, אדם שהגיע להערצה של רבבות אלפי ישראל שנושאים את שמו בגאון ומתנהג בכזו פשטות, אני לא הכרתי עוד דבר כזה, זה דבר מיוחד". 

רבבות בהלווית הרב דרוקמן

רבבות בהלווית הרב דרוקמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב עמאר סיפר גם על השיחה שערך איתו הרב דרוקמן שגרמה לו להסכים למינוי כרבה הראשי של ירושלים: "אני מוכרח להזכיר פה נקודה אישית. כשעזבתי את הרבנות הראשית ודובר על רבנות ירושלים, הציעו לי חברים וידידם ומכרים רבים לגשת לזה, זה היה נראה לי כמו דבר שלא ראוי, הייתי כבר רב ראשי, מספיק אני צריך לשבת ללמוד" מספר הרב.

'באתי להגיד לך שאתה חייבת לגשת לרבנות ירושלים'

"יום אחד, יום שישי, למדתי בבית הכנסת והרב פתאום נכנס" מספר הרב עמאר, "קצת נבהלתי, בכל זאת יום שישי. הוא אמר לי 'באתי להגיד לך שאתה חייבת לגשת לרבנות ירושלים', בכל הלהט. שאלתי את הרב למה אני חייב? אני תרמתי מספיק מכוחותיי הדלים, הייתי כאן ושם ובדיינות עשר שנים".

הרב דרוקמן

הרב דרוקמן צילום: גילי צרפתי

"הוא נתן לי הסבר שלא נתן לי אף אדם אחר לפניו ואחריו" אמר הרב עמאר, "ורק בגלל זה הלכתי להיות הרב הראשי, כבר לא יכולתי לסרב. זה רק מכוחו הלכתי לזה, ופה ראיתי את הראיה שלו על טובת ישראל, אין שום פניה אישית, אין שום צדדיות של מה יצא לי ומה ארוויח".