הרב שמואל אליהו ספד לרב דרוקמן: "חינך דור שלם באור ובחכמה"

הרב שמואל אליהו, ספד לזקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן: "אין יום יותר מתאים של ריבוי חינוך וריבוי אור וריבוי השראת שכינה. זאת חנוכה זה היום שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 10:12 ב בטבת התשפג

הרב שמואל אליהו ספד לרב דרוקמן: "חינך דור שלם באור ובחכמה"
הרב חיים דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש (א') הלך לעולמו הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, והוא בן 90. הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, ספד לרב חיים דרוקמן.

הרב שמואל אליהו בהלווית הרב דרוקמן:

"אנחנו היום בזאת חנוכה, שזה שיא האור, זה גם שיא החינוך ושיא החכמה. הרב דרוקמן השיב היום את נשמתו לבוראו כשהוא היה המחנך הגדול, חינך דור שלם. איך הוא חינך אותו? באור, בחכמה ובפיקחות", ספד הרב שמואל אליהו.

הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהו צילום: אלישע גרוסברג

"רק לראות אותם זה מעשיו, הן הן זכרונו"

רבה של צפת סיפר על החברותא של הרב דרוקמן עם אביו, הרב מרדכי אליהו. "הוא היה לומד קבוע חברותא עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שנים ארוכות, למעלה מעשר שנים. כל שבוע ביום רביעי בצהריים. בתור ילד הייתי מביא את הכוס תה לרבנים והייתי מקשיב על מה הם מדברים. לא זוכר משהו שהיה לומד ככה עם הרב הרב מרדכי אליהו שכל כך אהב אותו, האמין בו, העריך אותו".

" בסיום דבריו אמר הרב שמואל אליהו כי "לא צריך להספיד אותו. רבבות תלמידיו, מלמדים, מפיצים תורה בכל רחבי הארץ. רק לראות אותם זה מעשיו, הן הן זכרונו. אין יום יותר מתאים של ריבוי חינוך וריבוי אור וריבוי השראת שכינה. זה היום שלו, שממשיך את דרכיו של בני אהרן הכהן, חשמונאים מפיצים אור, גבורה, גאולה ומלכות ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".