"מה אני יכול לעשות כדי לעצור את הטירוף?"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ציין כי המצב במדינה כיום מעולם לא היה טוב אך הוא טוען כי הפלגנות מאיימת לפרק את החברה הישראלית: "כמו בבית הראשון והשני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 20:26 א בטבת התשפג

"מה אני יכול לעשות כדי לעצור את הטירוף?"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט אמנם פרש מהחיים הפוליטיים, אך מדי פעם הוא מגיב להתרחשויות הפוליטיות במדינת ישראל. לכבוד הנר השמיני של חנוכה, פרסם בנט הערב (א') פוסט בו הוא ציין כי המצב כיום במדינת ישראל מעולם לא היה טוב אך הוא טען הפלגנות מאיימת לפרק את החברה הישראלית.

"הרס העצמי מאיים לפרק את ישראל מבפנים, כמו בבית הראשון והשני"

"בשנה ה-75 של מדינת ישראל, מצבנו הכלכלי, הבטחוני והמדיני מעולם לא היה טוב כל-כך. אבל גן הפלגנות, הקנאות, וההרס העצמי מאיים לפרק את ישראל מבפנים, כמו בבית הראשון והשני. כל אחד מאיתנו צריך לשאול עצמו ברגע זה: מה אני יכול לעשות כדי לעצור את הטירוף? מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך" כתב בנט.

בנט בהדלקת נרות חנוכה בשנה שעברה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נפתלי בנט מבקש סליחה: "הייתי צריך לפעול מיד"

כזכור, בתחילת החודש, ראש הממשלה לשעבר יצא למסע לטיהור שמו, שבין היתר הגיש תביעה נגד הרב רונן שאולוב שטען כי בנט ואמו אינם יהודיים. כך פתח נפתלי בנט את הפוסט שהעלה לפייסבוק בו הוא מתנצל בפני הוריו על מה שנאלצו לספוג בגללו. בפוסט מגולל בנט את השקרים לדבריו שהוטחו בו ובהוריו ומסביר מדוע הוא תובע כעט דיבה: "מיליוני ישראלים האמינו לשקרים".

"בשנה וחצי האחרונות מכונת הרעל הפעילה נגדי, נגד משפחתי וחבריי שורה של קמפיינים נבזיים ושקריים" כותב בנט, "כאילו נטלתי 50 מיליון ש"ח כספי מדינה לשיפוץ ולהשבחת ביתי הפרטי ולחשבון הבנק שלי, כאילו הענקתי לאחים המוסלמים ולחמאס 53 מיליארד ש״ח, כאילו גילת ואני מתגרשים ועוד ועוד. כל אלה - שקר מוחלט" כתב בנט.

הטילו ספק ביהדותו של אבי והציגו את אמי כאשה שנולדה גויה

בנט תוקף את הקמפיין שהתנהל נגדו ואומר כי "אחד הקמפיינים היותר מכוערים היה לצייר אותי כלא יהודי. כן, אני נפתלי בנט, ראש ממשלת ישראל דאז, כביכול אינני יהודי". בנט ממשיך: "איך עשו זאת הטילו ספק ביהדותו של אבי-מורי, ג’יימס יעקב בנט ז"ל והציגו את אמי מירנה-לאה כאשה שנולדה כביכול גויה, והתגיירה שלא כהלכה. מטרתם היתה לחבר זאת לסיפור הגדול שאני מוסר את המדינה לידי חמאס וגדולי אויבנו".

חייבים להתאמץ לשמור על לשוננו, על המקלדת שלנו

בנט מספר על שיחה שהייתה לו באותה תקופה עם אימו: "באותו הזמן, אמי הטובה התקשרה אליי במצוקה וסיפרה לי שעוד ועוד אנשים, כולל חברות שלה, פונים אליה עם ספקות לגבי יהדותה". "אני זלזלתי בקמפיין כי חשבתי שזה כל כך מופרך ומי יאמין לזה" כותב בנט ומוסיף: "גם הייתי עסוק מעל ראשי בניהול ענייני המדינה ואמרתי לאמא להתעלם".

בנט מסכם וכותב: "כואב לי לחשוב על הפגיעה בשמו של אבא ז"ל אשר טס במיוחד לארץ כדי להילחם ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. ואמא, האשה הכי טובת לב, ציונית, יהודית, שחינכה אותנו לעשיית חסד ואהבת הארץ - סליחה אמא. הייתי צריך לפעול מיד". בנט מסיים את המכתב וכותב: "כולנו יחד, מימין ומשמאל חייבים להתאמץ לשמור על לשוננו, על המקלדת שלנו. אין לנו ארץ אחרת".