לאחר התאונה המוזרה בטקסס: צה"ל מקרקע 11 מטוסי F-35

לפני כשבועיים פורסם סרטון בו רואים מטוס F-35 של צבא ארצות הברית מתרסק בנחיתה, בצה"ל לומדים את לקחי התאונה של האמריקאים ומקרקעים חלק מטייסת ה"אדיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 14:59 א בטבת התשפג

לאחר התאונה המוזרה בטקסס: צה"ל מקרקע 11 מטוסי F-35
F-35, 11 מטוסים יקורקעו, צילום: pexels (Luis Erives)

11 מטוסים יקורקעו: בצה"ל החליטו לא לקחת סיכונים ולקרקע 11 מטוסי F-35 מטייסת ה-"אדיר", כך הודיע דובר צה"ל. זאת כחלק מלקחי התרסקות המטוס מדגם זהה לפני כשבועיים בטקסס, בה מטוס קרב מסוג F-35 מדגם B  התרסק בעת שניסה לנחות בבסיס חיל האוויר האמריקאי.

צפו בתקרית של המטוס האמריקאי לפני כשבועיים:

"נמצא כי המטוסים הללו נדרשים בבדיקה יעודית"

"כחלק מלקחי התרסקות מטוס קרב אמריקאי מסוג F35 מדגם B, לפני כשבועיים בטקסס, החליט חיל האויר בהמשך להמלצת המינהלת האמריקאית לייצור מטוסים אלו (JPO) על קרקוע של 11 מטוסים ממערך ה"אדיר". מהממצאים והמידע שהועבר נמצא כי המטוסים הללו נדרשים בבדיקה יעודית על מנת לפסול אפשרות של תקלה חוזרת במערך הישראלי. חיל האוויר ינתח את ממצאי חקירת האירוע וימליץ על אופן החזרת המטוסים באופן בטוח לטיסה", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

מטוסי האביר של חיל האוויר

מטוסי האביר של חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

כזכור, בסרטונים שפורסמו מהתאונה המוזרה שקרתה למטוס לפני כשבועיים, נהנה המטוס שוהה באוויר בגובה נמוך ונשאר תלוי באוויר ללא תזוזה, לאחר שהטייס ניסה להנמיך ולהתקדם, החל המטוס להסתחרר במהירות לא גבוהה אך מסוכנת מאוד ולאחר מספר שניות נפלט הטייס עם כיסא המפלט והמטוס נעצר על צידו לאחר עוד הסתחררות קלה.