סטרוק מסבירה: "רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת טיפול שמנוגד להלכה"

השרה המיועדת מהציונות הדתית, חוטפת אש בעקבות דברים שאמרה מוקדם יותר היום, ומבהירה: "אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט"בים בגלל עצם זהותם או הזדהותם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/22 14:31 א בטבת התשפג

סטרוק מסבירה: "רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת טיפול שמנוגד להלכה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אפשר להרגיע את המהומה על לא מאומה". חברת הכנסת אורית סטרוק מגיבה לסערה שיצרה בעקבות דבריה על "חוק האפליה", מוקדם יותר היום (א'). שרת המשימות הלאומיות המיועדת מרגיעה ואומרת כי אין בכוונתו של אף אחד להפלות להט"בים. 

"אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט"בים בגלל עצם זהותם"

סטרוק אמרה ב"כאן רשת ב": "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". על כך היא אומרת היום בצהריים כי "אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט"בים בגלל עצם זהותם או הזדהותם. לא בטיפול רפואי, ולא בשום שירות אחר. להט"בים הם בני אדם, וראויים לכבוד ולאהבה כמו כל אחד. בראיון לקרן נויבך הדגשתי זאת, כמובן".

עוד היא מסבירה כי "לא מדובר בכלל על זהות המטופל אלא על מהות הטיפול. אם יש טיפול רפואי שמנוגד להלכה, רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת אותו, ללא קשר לזהות המטופל. כי במדינת ישראל, שהוקמה אחרי 2,000 שנות גלות בזכות יהודים שמסרו את נפשם (כפשוטו: נשחטו, נתלו, נשרפו על המוקד ועונו עד מוות) למען קיום התורה, לא יכפו על יהודי מאמין לעבור על ההלכה". 

"הכותרת על דבריי היא לכל הפחות הוצאת דברים מההקשר"

גם חבר הכנסת שמחה רוטמן נמצא בעין הסערה. מעט לפני סטרוק דיבר רוטמן אצל "קלמן וליברמן", ונשאל האם בעל מלון דתי יוכל לסרב לארח קבוצה של הומואים, והשיב: "אם זה פוגע ברגשותיו הדתיים - כן". 

לאחר מכן הסביר את דבריו בשני ציוצים בחשבון הטוויטר שלו: "נעשה את זה פשוט. חירות פירושה שאנשים יכולים לעשות גם דברים שאני לא אוהב. חופש ביטוי אומר שאפשר להגיד גם דברים לא נחמדים על דתיים, על ערבים או על להט"ב. חופש העיסוק אומר שאדם יכול גם להתנהג לא יפה ללקוחות, ולהחרים או לא, וקהל הלקוחות יעניש אותו, או לא". 

בציוץ נוסף, כתב: "הכותרת על דבריי היא לכל הפחות הוצאת דברים מההקשר, שלא לומר גובלת בשקר. כשמישהו אומר שהוא תומך בזכותו של בעל עסק לפעול כרצונו, זה לא אומר שהוא תומך בכל מה שכל בעל עסק יעשה עם הבחירה שלו".