"סופת הצקלון": 27 הרוגים בארצות הברית | מינוס 45 מעלות במונטנה

ארצות הברית מציינת את אחת הסופות הקשות בתולדותיה, עד כה נספרו 27 הרוגים, הרשויות חוששות שהאסון יתברר כגדול הרבה יותר. כמעט מיליון אנשים ללא חשמל.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 13:01 א בטבת התשפג

"סופת הצקלון": 27 הרוגים בארצות הברית | מינוס 45 מעלות במונטנה
הסופה בארצות הברית, מיליונים בלי חשמל, צילום: shutterstock

הסופה הקשה בארצות הברית: אחת הסופות הקשות בהיסטוריה, המכונה ביידי האמריקאים "סופת הצקלון" מכה ברוב מדינות ארצות הברית. הסופה, שלא נראתה כמוה כבר שנים רבות פוגעת באמריקאים קשות ועד כה נספרו 27 הרוגים כנזקי הסופה מגיעים להרבה יותר אנשים ועל פי הערכות הממשל כמיליון בני אדם נמצאים ללא חשמל.

על פי חזאים מקומיים, הסופה היא מעין הוריקן בתוך סופת שלגים, מה שיוצר את הפגיעה הקשה באמריקאים והרשויות והחברות שמספקות חשמל מבקשות מהציבור בארצות הברית לצרוך מעט ככל הניתן על מנת לעמוד בביקושי החשמל.

המדינה שנפגעה הכי הרבה עד כה, היא מדינת מונטנה שבחלקים ממנה הגיעו המעלול למינוס 45 מעלות ובמדינות מסויימות אי אפשר לראות אפילו כמה סמנטימטרים קדימה מפאת הסופה. גם מדינות בדרום המדינה שבימים כתיקונם נהנות ממזג אוויר שמשי יותר, נפגעו קשות בסופה ורבות מהן סובלות גם מקור מקפיא.

ראות כמעט אפסית

החשש של הרשויות בארצות הברית הוא כי נזקי הסופה טרם התבררו וכי לאחר שתעבור, המימדים יהיו הרבה יותק קשים, גם בחיי אדם וגם בתשתיות הרבות שניזוקו. בתוך כך, אמש עמד מספר האנשים ללא חשמל על כשני מיליון בני אדם והיום ירד לכמיליון בני אדם.