אלדד יניב השווה בין גלעד קריב לבין עולי הר הבית: "רוצים לגרום לפיצוץ"

איש התקשורת והפעיל החברתי מגנה את הגעתו לכותל של חבר הכנסת הרפורמי ממפלגת העבודה, שהניף ספר תורה במקום: "זה בדיוק מה שרוצים לעשות יהודים שמנסים לעלות להר הבית עם קורבן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/22 09:59 א בטבת התשפג

אלדד יניב השווה בין גלעד קריב לבין עולי הר הבית: "רוצים לגרום לפיצוץ"
גלעד קריב וספר התורה, צילום: נשות הכותל

יותר מ-100 מנשות הכותל ותומכיהן הגיעו הבוקר (א') לתפילת ראש חודש טבת בכותל המערבי, יחד עם חבר הכנסת גלעד קריב, שנשא ספר תורה של נשות הכותל. נשות הכותל טוענות כי בכניסה לעזרת הנשים "מנעו באלימות מאבטחי רב הכותל את העברת הספר לידיה של מנכ״לית נשות הכותל יוכי רפפורט ואף דחפו אותה ואת יו"ר נשות הכותל ענת הופמן".  

בתמונות מהמקום ניתן לראות את קריב כשהוא מניף את ספר התורה בכותל. הפעיל החברתי אלדד יניב התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו: "מה שגלעד קריב עושה עם הספר תורה בעזרת הנשים ברחבת הכותל זה בדיוק מה שרוצים לעשות יהודים שמנסים לעלות להר הבית עם קורבן. לגרום לפיצוץ. המשך קיר הכותל - בקשת רובינסון - הוא חלק לא פחות קדוש אם לא יותר - ושם מתפללים גברים ונשים יחד בכל צורה שהם רוצים". 

קריב בכותל:

בהמשך כתב כי קריב שוחח עמו: "דיבר איתי גלעד קריב. אומר שהיום בכותל לא ניסה לחולל פרובוקציה: 1. רוצה חזרה למתווה הכותל. 2. שיפוץ קשת רובינסון והנגשתה והשבת האפשרות להגיע עד הקיר מה שנמנע מאז נפל אבן גדולה. בזה הוא צודק+++ הסברתי לו מניסיוני שלפעמים פעולה אקטיביסטית לא מדויקת פחות מובנת גם כשהיא מוצדקת". 

"נמשיך להגיע לכותל מידי חודש"

בעקבות האירועים הבוקר, בנשות הכותל אמרו: "עשרות מאבטחים המקיפים חבר כנסת המחזיק בידו ספר תורה בסך הכל הם עדות לביזיון הגדול. אנחנו נמשיך להגיע לכותל מידי חודש בחודשו ולהתפלל במקום כדרכנו, שהיא מנהג המקום כפי שקבע בית המשפט המחוזי, כפי שאנחנו עושות כבר 34 שנים".

בקרן למורשת המערבי טוענים כי קריב ביקש לנצל את חסינותו והכניס ספר תורה לעזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי, "לאחר שנמנע ממנו הדבר, פתח את ספר התורה והניף אותו תוך חילול הקודש וחילול ספר הקודש והכל כדי לעורר מהומות ברחבת הכותל. הקרן למורשת הכותל המערבי עשתה הכל כדי להרגיע את הרוחות הלוהטות ולמנוע עימותים פיזיים במקום תוך מאמצים אדירים וכמעט בלתי אפשריים".