ראש עיריית כפר קאסם השתתף בהלוויית המחבל שניסה לרצוח שוטרים

עאדל בדיר השתתף במהלך הלילה בהלוויית המחבל תושב עירו, שביצע את הפיגוע בחמישי בלילה: "זה התפקיד שלי כראש עיר. לא הייתי יושב בבית" | חבר הכנסת הרב עמיחי אליהו: "אנחנו שוקדים על הצעות חוק שתמנע מתומכי טרור לקבל תמיכה מהמדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/22 09:23 א בטבת התשפג

ראש עיריית כפר קאסם השתתף בהלוויית המחבל שניסה לרצוח שוטרים
תיעוד הפיגוע, צילום: צילום מסך

ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר, השתתף אמש (ש') בהלוויית המחבל שביצע את הפיגוע שבו נפצעו שלושה שוטרי מג"ב ביום חמישי בלילה. בהלוויה שנערכה באופן מצומצם ותואמה מראש עם המשטרה, השתתפו כמאה בני אדם, ובמהלכה נשמעו קריאות "תכביר" ו"אללה אכבר". 

מראש העיר נמסר בתגובה לאתר "וואלה": "היה הסדר עם המשפחה וכוחות הביטחון שלא יהיו הפרות סדר. זה התפקיד שלי כראש עיר. לא הייתי יושב בבית. תפקיד שלי גם להיות שם ולהיות בקשר עם המשטרה ותיאום מלא איתה".

משפחתו של המחבל מתעקשת שבנה שביצע את המעשה אינו מחבל וכי לא תכנן לבצע פיגוע. במשטרה אמרו כי המחבל הזעיק את המשטרה בטענה לאירוע אלימות, וכשהשוטרים הגיעו הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם בנסיעה לאחור.

תיעוד הפיגוע:

"לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו"

חבר הכנסת משה סעדה מהציונות הדתית אמר על השתתפותו של ראש העיר בלוויה: "ראש עיר שמגיע להלוויתו של מחבל נתעב לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו ולו דקה אחת לאחר מכן. בושה וחרפה".

השר המיועד, חבר הכנסת הרב עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה: "ראש עיר שמגיע להלוויית מחבל, צריך להיות מודח מתפקידו. לא יתכן שראש עיר ייתן גיבוי למחבלים וימשיך לייצג את מדינת ישראל. אנחנו שוקדים על הצעות חוק שתמנע מתומכי טרור לקבל תמיכה מהמדינה. הגיע הזמן!".

בתגובה לדרישה של חבר הכנסת אליהו להדיח מתפקידו כל נבחר ציבור תומך טרור, אמר חבר הכנסת מהליכוד, חנוך מילביצקי: "שמח מאוד שכיוונתי לדעת גדולים. כבר לפני מספר שבועות הגשתי הצעת חוק שקובעת כי תומכי טרור לא יוכלו להמשיך ולכהן כנבחרי ציבור במדינת ישראל. אתה יותר ממוזמן להצטרף ולקחת חלק במהלך החשוב הזה".