קלמן ליבסקינד תוקף: "רבנים בציונות הדתית הופכים לסכנה חינוכית"

עמידתם של רבנים, מבכירי עולם הישיבות בציונות הדתית, לצידם של תוקפים מינית מטריד את איש התקשורת הסרוג והוותיק: "סכנה חינוכית של ממש. סכנה לצעירים שאת מוחם הם שוטפים. סכנה לנפגעי תקיפה מינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/22 18:15 ל בכסלו התשפג

קלמן ליבסקינד תוקף: "רבנים בציונות הדתית הופכים לסכנה חינוכית"
קלמן ליבסקינד, צילום: מיכה לובטין

בצל בחירתם של רבנים רבים מעולם הישיבות בציונות הדתית לעמוד לצד תוקפים מינית, קלמן ליבסקינד בטור חריף בעיתון מעריב. איש התקשורת הוותיק והסרוג קורא להתייחס לרבנים אלו כאל סכנה של ממש.

חוסר המתקדות בעובדות ומפלצת מתחלפת

לאחר סקירה של כמה פרשיות בהם רבנים יצאו להגנת החשודים, ליבסקינד מסביר כי יש שתי נקודות החורזות את המקרים. הנקודה הראשונה היא חוסר התמקדות בעובדות: "כדי לנפץ את הטענות על פגיעה מינית, בכל פעם של מישהו אחר, הרבנים הללו לא נזקקו מעולם לעובדות או לראיות. די היה להם להכריז שמדובר בעלילה, כדי שזו תהיה כזו".

הרב טאו

הרב טאו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסיבה השנייה, לדבריו, היא הקונספירציה. "מסתבר שבקצה של כל אירוע שכזה ישנה תמיד מפלצת מתחלפת, האחראית על ה"עלילה". פעם זו הקרן החדשה, ופעם בית המשפט העליון. פעם זו התקשורת השמאלנית, ופעם אלה הרפורמים".

"סכנה לצעירים שאת מוחם הם שוטפים"

לדבריו, האירועים הללו סחפו אחריהם את גדולי הרבנים של הציונות הדתית ולא מדובר באירוע שולי. "ראוי להתייחס לאמירותיהם בתחום הזה לאורך השנים כאל סכנה חינוכית של ממש. סכנה לצעירים שאת מוחם הם שוטפים. סכנה לנפגעי תקיפה מינית, שהרבנים הללו פוגעים בסיכוי שלמישהו מהם יהיה אומץ להתלונן".

אילוסטרציה

הטרדה מינית. אילוסטרציה | צילום: Hadas Parush/Flash90

ליבסקינד מבהיר כי הוא לא התעמק בפרשת הרב טאו וכי הוא לא מתחב רלסיסמא 'מאמינים לך'. אחרי ההברות הללו, הוא כותב כי נטיית ליבו הולכת אחר המתלוננת. "להתייצב מול מצלמת טלוויזיה ולספר שאנסו אותך, זה לא משהו שמישהי קמה בבוקר ומחליטה שכיף לה לעשות. חשיפה הזו מביאה איתה התקפת נגד קשה וכואבת ואין רווח שמצפה למתלוננת בקצה הדרך".

קלמן ליבסקינד: זו איננה דרך היהדות שגדלתי לתוכה

הוא מסכם: "זו איננה דרך היהדות, זו שאני גדלתי לתוכה. אנשי חינוך לא יכולים להשמיץ מתלוננות, בלי שטענותיהן התבררו. אנשי חינוך לא יכולים להגן על מישהו רק משום שהוא משלהם, או משום שעמדותיו מתאימות להם".