המונדיאל הסתיים וזה הזמן לסיכומים: אנחנו תומכי טרור

בתור חובב משחקי כדורגל חשובים, ובעיקר תקצירים כי זה הכי כיף, היה לי קשה לקבל החלטה שלא לצפות בשום משחק ובשום תקציר מהמונדיאל. ובכל זאת, עמדתי בזה ואני כאן כדי לספר

אלעד הומינר אלעד הומינר 23/12/22 13:18 כט בכסלו התשפג

המונדיאל הסתיים וזה הזמן לסיכומים: אנחנו תומכי טרור
צילום: shutterstock

משחקי גביע העולם הסתיימו בקול תרועה רמה עם זכייתם של ליאו מסי וחבריו לנבחרת הארגנטינאית באירוע הכי חשוב של הכדורגל העולמי. אז אחרי שכולכם, או לפחות רובכם, נרגעתם, אפשר לדבר על מה שזכה להתעלמות כמעט מוחלטת: המונדיאל בקטאר חיזק את היותה מדינת טרור ואנחנו בסדר עם זה. ממש אחלה.

השביתה הקטארית שלי

באופן אישי, בתור חובב משחקי כדורגל חשובים, ובעיקר תקצירים כי זה הכי כיף, היה לי קשה לקבל החלטה שלא לצפות בשום משחק ובשום תקציר מהמונדיאל. אבל אני לא מוכן לצפות במשחקי כדורגל בחסות הטרור של האסלאם הקיצוני. אני לא מוכן לצפות באירוע שמתקיים במדינה שהכסף שלה מממן טרור בישראל ובעולם, אשכרה מממן רצח יהודים. 

זה קצת להיות אידאולוג חסר תקנה, אני יודע, כי אפילו לבן שלי בן ה-8 נתתי לצפות. כתבתי על זה מספר פעמים בחשבון הטוויטר שלי במהלך חודש המשחקים. לא זכיתי ליותר מדי תגובות וזה מעט העציב אותי, ובכל זאת בחרתי להמשיך עם השביתה הקטארית שלי - בשבילי ובשביל מי שנרצחו בעזרת אותו כסף קטארי. 

במשך כל האירוע טרחו המקומיים לתמוך בפלשתינים והפכו את המונדיאל לאירוע פוליטי. זה התחיל עם דגל אש"ף שהוצב לצד המדינות המשתתפות בטורניר, המשיך לחגיגות של אוהדים ממדינות שונות עם דגלי אש"ף, פריצה לאצטדיון עם דגל אש"ף ונבחרת מרוקאית שרוקדת עם דגל אש"ף בקביעות.

השיא היה עם אוהד מעמאן שזכה לאהדה בלתי נתפסת ברשתות החברתיות, כשהסביר מדוע הוא מזדהה עם הפלשתינים: "אצלנו אלו לא סתם סיסמאות. אם יבוא מצביא ויפתח לנו את הגבולות נאכל את בשרו של היהודי". 

אלפי פועלים נהרגו בהכנות   

אם אתם חושבים שאני ההזוי פה זה בסדר גמור, רק כדאי שתקראו גם את זה: בפברואר 2021 נטען העיתון הבריטי ה"גרדיאן" כי כ-6,500 פועלים מהודו, בנגלדש, נפאל, פקיסטן וסרי לנקה נהרגו בקטאר בשנים 2020-2011 על פי נתונים מהמדינות הללו, זאת במסגרת בניית אצטדיונים והכנות למונדיאל.