במעמד רבנים ואישי ציבור: תפילה לשלום הרב דרוקמן הערב בכותל

בהדלקת נר חמישי של חנוכה בהשתתפות בצלאל סמוטריץ', רב הכותל ורבה של באר שבע התפללו לרפואת הרב דרוקמן: "למסור את הנפש בשביל האחר בפרט ולעם ישראל בכלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 19:16 כח בכסלו התשפג

במעמד רבנים ואישי ציבור: תפילה לשלום הרב דרוקמן הערב בכותל
הקרן למורשת הכותל, צילום: סמוטריץ' בהדלקה היום

הדלקת נר חמישי בכותל: הערב (ה'), התקיימה הדלקת נר רביעי של חנוכה במעמד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, רב העיר באר שבע הרב יהודה דרעי ושר האוצר המיועד ח"כ בצלאל סמוטריץ' וקהל רחב שהתאסף למעמד ההדלקה. בפתח דבריו התפלל סמוטריץ' לרפואתו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן שעדיין מאושפז בבית החולים במצב קשה. "שהשם ישלח לו רפואה שלימה כאן מהמקום הזה" אמר סמוטריץ' לאחר הדלקת הנרות. את מעמד הדלקת הנרות שידרו גם הערב במתנ"סים ברחבי העיר באר שבע ובמסך בכיכר הבימה.

צפו בשירה המרגשת בכותל לרפואתו של הרב, לפני מספר ימים:

"הלקח שאנחנו לומדים ממתתיהו ובניו זה מסירות נפש היומיומית"

ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר לאחר ההדלקה: "בחג החנוכה אנו מציינים את מסירות הנפש שרכשנו, הלקח שאנחנו לומדים ממתתיהו ובניו זה מסירות נפש היומיומית, לשים במרכז את גילויי האהבה ואת האחריות של האחד לשני, הנחישות, ההשקעה, האכפתיות, למסור את הנפש בשביל האחר בפרט ולעם ישראל בכלל, וכשמוסרים את הנפש יש סיעתא דשמיא, ושנזכה לברכת שמיים גדולה, ולבנין בית המקדש במהרה בימינו אמן".

הדלקת הנרות הערב

הדלקת הנרות הערב צילום: הקרן למורשת הכותל

רב העיר באר שבע, יהודה דרעי אמר גם הוא מילים לקהל לאחר ההדלקה "חג החנוכה מלמד אותנו שתמיד הרוח האיתנה של עם היהודי תנצח, מדבר אחד לא נרתעים ולא מפחדים, לעמוד על קודשי ישראל, על ביצור חומות הדת בישראל, כמו חשמונאי ובניו שמסרו את נפשם למען כבוד התורה והמצוות בישראל. הם ידעו שאלו הם היסודות שלנו , נלמד מהם  שהיסודות שלנו זה תורה, שבת ואמונה ועל זה אנחנו נלחמים. כתוב בחז"ל שימי החנוכה לא יתבטלו לעולם, כי את חג החנוכה קיבלנו בזכות מסירות נפש של מנהיגי הדור, דבר שנקנה במטבע של מסירות נפש לעולם לא יוכל להתבטל, חג אורים שמח".

ההדלקה הערב בכותל

ההדלקה הערב בכותל צילום: הקרן למורשת הכותל