סגן הרמטכ"ל לשעבר קורא למרי אזרחי: "המענה הראוי"

סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת לשעבר, יאיר גולן התייחס הבוקר בחריפות להקמת הממשלה המסתמנת וקורא לאזרחים לצאת במרי אזרחי במחאה "גם הבוקר לא נשכח שאנחנו הריבון" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 11:38 כח בכסלו התשפג

סגן הרמטכ"ל לשעבר קורא למרי אזרחי: "המענה הראוי"
סגן הרמטכ"ל, צילום: Yonatan Sindel/ Flash90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התקשר אמש לנשיא המדינה יצחק הרצוג ובישר, ברגע האחרון, כי הצליח להרכיב ממשלה. מפלגות הימין עדיין חוגגות את ההצלחה הגדולה, אולם בגוש השמאל המפלגות השונות עדיין מעכלות את הדבר.

יאיר גולן: "מרי עממי - זה המענה האזרחי הראוי, כי גם הבוקר לא נשכח שאנחנו הריבון" 

ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד יקיים הערב (ה') מסיבת עיתונאים בשעה 20:15, בה ימסור הצהרה. "עלה בידם של בן גביר וסמוטריץ׳ להקים את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה", מסר הבוקר לפיד. 

מי שהחריף בתגובתו הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, עד לא מזמן חבר כנסת מטעם מפלגת מרצ, אשר קרא לצאת למרי אזרחי "שלל נאה לבוקר יום חמישי: פוליטיזציה של צה״ל, חוק יסוד לימוד תורה, רב ראשי דתי לאומי, חוק בן גביר לחיסול המשטרה, ישיבה בחומש, מאות מיליונים לחיזוק הזהות היהודית. פשוט נפלא, וזו רק ההתחלה. מרי עממי - זה המענה האזרחי הראוי, כי גם הבוקר לא נשכח שאנחנו הריבון." 

"בידנו עלה להיאבק בכל זה"

מי שעוד התבטא הבוקר בחשש רב הוא שר האוצר היוצא ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "עלה בידו להרכיב ממשלת חושך", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "עלה בידו לקדם מדינת הלכה. עלה בידו לתעדף אברכים על פני חיילי צה״ל. עלה בידו לייצר הפרדה מגדרית בחסות החוק. עלה בידו לקבור את חזונם של הרצל וז׳בוטינסקי. ובידנו עלה להיאבק בכל זה בנחישות והתמדה ולהבטיח תקווה ואור לאזרחי ישראל".