מקרה שני בפחות מיומיים: בן 67 נחנק למוות מסופגניה

מקרה שלישי של חנק מסופגניה - גבר בן 67 נחנק למוות כשאכל סופגניה בבני ברק | מוקדם יותר השבוע: בנתניה בן 70 נחנק ומת, ובאופקים בן 61 פונה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 14:29 כז בכסלו התשפג

מקרה שני בפחות מיומיים: בן 67 נחנק למוות מסופגניה
צילום: shutterstock

גבר בו 67 נחנק למוות מסופגניה. הבוקר (ד') התקבל דיווח במוקד מד"א על גבר שנחנק במהלך אכילת סופגניה בבני ברק. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, אולם בסופן נקבע מותו.

"ראינו חתיכת סופגניה בסמוך אליו"

"כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב מחוסר הכרה כשמבצעים בו פעולות החייאה", סיפר חובש רפואת חירום במד"א יואל שכטר. "ראינו חתיכת סופגניה בסמוך אליו וסיפרו לנו שהוא נחנק במהלך אכילתה". יואל המשיך וסיפר: "המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבמהלכן הוצאנו מגרונו בעזרת ציוד רפואי חתיכות בצק סופגניה. לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו."

נזכיר כי זה המקרה השלישי השבוע של חנק מסופגניה. בנתניה גבר כבן 70 נחנק והמשך נקבע מותו בבית החולים, ובאופקים גבר בן 61 פונה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.

יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות

במגן דוד אדום מזכירים: "בצק הסופגנייה עלול להיות מסוכן לתינוקות, ילדים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בליעה. יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות, ולהשגיח בזמן האוכל". 

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה מציינים כי מידי שנה בחג החנוכה צוותי הרפואה של איחוד הצלה מסייעים בהרבה מקרים של חנק כתוצאה מאכילת סופגניות. "חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת מתן סופגניות לקשישים, ילדים, ופעוטות שאצלם ישנו סיכון גבוה יותר למקרי חנק תוך כדי הבליעה".