הסערה הבאה: דן מרגלית משווה בין הטליבאן לחרדים

איש התקשורת דן מרגלית ערך השוואה מקוממת בין ארגון הטרור שפסק כי נשים לא ילמדו באוניברסיטאות, ובין החברה החרדית בישראל: "אינם מרשים לנשים ולגברים ללמוד אלגברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 10:36 כז בכסלו התשפג

הסערה הבאה: דן מרגלית משווה בין הטליבאן לחרדים
דן מרגלית, צילום: Gershon Elinson/Flash90

ארגון הטרור האסלאמי-סוני טאליבן, השולט באפגניסטן, הכריז אתמול רשמית כי לנשים במדינה אסור ללמוד במוסדות ההשכלה הגבוהה וללכת לאוניברסיטאות. איש התקשורת, העיתונאי והפובליציסט דן מרגלית, התייחס לידיעה ובתגובה ערך לפנות בוקר (ד') השוואה מקוממת.

"מה זה לעומת החרדים"

מרגלית כתב בחשבון הטוויטר שלו, אחריו עוקבים יותר מ-162 אלף בני אדם: "הטאליבן אינו מרשה לנשים ללמוד באוניברסיטה, מה זה לעומת החרדים שאינם מרשים לנשים ולגברים ללמוד אלגברה בתיכון?". 

מרגלית כותב מדי פעם בטוויטר בנושאים אקטואליים. בתחילת החודש צייץ נגד הממשלה החדשדה: "תם ונשלם החיכוך המדיני והצבאי עם איראן. ההדורים ייושרו, הפערים נסגרו. עם הקמת הממשלה החדשה - איראן זה אנחנו, איראן זה אנחנו".

טליבאן |

טליבאן | צילום: shutterstock

"הפעם העלוב התורן הוא דן מרגלית"

השרה היוצאת מירב כהן הגיבה להשוואה של מרגלית: "דן אתה טועה. בנות חרדיות דווקא לומדות ליבה ברמה בסיסית, ובשנים האחרונות יש מהלכים שונים בתוך החברה החרדית לחזק את זה ולאפשר מסלולים מקבילים לחמש יחידות מתמטיקה. ויש גם סמינרים בהם ניגשים לבגרות. צריך לברך ולעודד את זה".

חבר הכנסת אלמוג כהן, כתב: "מסע ההסתה והתרת הדם החרדי נמשך, הפעם העלוב התורן הוא דן מרגלית. זקנתך מביישת את נעוריך".

העיתונאית ואשת התקשורת החרדית, אפרת פינקל, הגיבה גם היא לדברים החמורים: "הטאליבן רוצח חפים מפשע, מה זה לעומת החרדים שהולכים עם שקיות של גל פז ומזהמים את הפלאנט?".