הדלקת נרות בארמונות החשמונאים עם שר המורשת ועם השר המיועד

מועצת בנימין קיימה הדלקת נרות באתר ארמונות החשמונאים עם שר המורשת זאב אלקין ועם מי שצפוי להחליפו בתפקיד ח"כ הרב עמיחי אליהו. על הפרק: שדרוג האתר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 18:46 כו בכסלו התשפג

הדלקת נרות בארמונות החשמונאים עם שר המורשת ועם השר המיועד
הדלקת הנרות, צילום: יחצ

כאלף מבקרים פקדו במהלך היום את אתר ארמונות החשמונאים ליד ירחו במסגרת פעילות שעורכת במקום המועצה האזורית בנימין. יום הביקורים הראשון נחתם במעמד הדלקת נר שלישי של חנוכה בה השתתפו השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין, ח"כ הרב עמיחי אליהו וסגן ראש מועצת בנימין רפול אנגל. 

בשנים האחרונות מתחזקת האחיזה במקום והאתר החשמונאי הקדום מתוחזק ונחשפים בו ממצאים יהודים מימי החשמונאים ומלכות הורדוס. האירועים בארמונות החשמונאים נערכים בהובלת המועצה האזורית בנימין, רשות העתיקות, מפעל הפיס ובית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע. פיתוח ושימור האתר החשוב מבוצע על ידי מועצת בנימין, משרד ירושלים ומורשת ורשות העתיקות.

משתתפי הדלקת הנרות

משתתפי הדלקת הנרות צילום: יחצ

ח"כ הרב עמיחי אליהו, שנכח באירוע אמר כי "ארמונות החשמונאים בהם זכינו להדליק הערב את אור החשמונאים מחדש, מחברים אותנו אל אחד מפרקי ההיסטוריה הגדולים בתולדות עם ישראל. הם מספרים לנו על הכוחות העצומים שקיימים ביהודים, שהצליחו לעמוד אל מול האימפריה הגדולה בעולם, בעת שזו ביקשה לגרוס את זהותם".

עוד הוסיף השר המיועד: "משרד המורשת בהובלתי יפעל לשמר את האתרים המשמרים את זהותה העתיקה של מדינת ישראל, במטרה לאפשר לכל ישראלי להכיר באופן בלתי אמצעי את מורשתו. זאת באמצעות תכניות שימור, לצד פיתוח תוכן שיכבד את המסר הגנוז באתרים הללו"

"ארמונות חשמונאים הוא אחד מהאתרים הגדולים והחשובים ביותר בארץ מהתקופה החשמונאית" אמר השר לירושלים ומורשת, זאב אלקין. "אך למרות זאת היו בסכנה ממשית של הריסה והכחדה. החלטנו במשרד ירושלים ומורשת לפני 7 שנים לעשות הכל כדי להציל את האתר הזה והשקענו משאבים ומאמצים גדולים, שבזכותם האתר ניצל, עבר עבודות שימור משמעותיות וגם הפך הרבה יותר נגיש לציבור הרחב. אני גאה שנפלה בחלקי זכות גדולה להציל את האתר עבור הדורות הבאים שימשיכו לבקר בו ולהדליק כאן נרות חנוכה עוד שנים רבות ומצפה מהשר הנכנס שיזכה להכריז על ארמונות החשמונאים כגן לאומי כפי שראוי לחשמונאים" הוסיף.

סגן ראש מועצת בנימין רפול אנגל: "אנחנו ממשיכים כאן את מורשת החשמונאים אחרי כמעט 2,000 שנות גלות. זהו מקום מרגש שמחבר את כל ההתיישבות שלנו בארץ הזו למהות ולאבות האומה. נמשיך יחד עם השותפים להשקיע ולפתח את אתר המורשת ההיסטורי החשוב הזה ובסוף להפוך את המקום לגן לאומי"