הפלשתינים מאשימים את ישראל במותו של המחבל: "רשלנות רפואית"

אחד ממייסדי גדודי אל אקצא, נאצר או חמיד, מת בבית החולים לאחר מאבק במחלת הסרטן | הפלשתינים מאשימים את ישראל: "תוצאה ממדיניות ההרג המכוונת של הנהלת שב"ס כלפי אסירים חולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 07:19 כו בכסלו התשפג

הפלשתינים מאשימים את ישראל במותו של המחבל: "רשלנות רפואית"
האסיר המשוחרר גורש מישראל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שב"ס הודיע הבוקר (ג') על מותו של האסיר הביטחוני, המחבל נאצר נאג׳י אבו חמיד, לאחר שחלה במחלה הסרטן. הוא אושפז בבית החולים "שמיר"  והבוקר עקב הדרדרות במצבו, נקבע מותו. אבו חמיד היה ממייסדי ארגון "גדוד חללי אל-אקצא" והיה יד ימינו של מרוואן ברגותי.

המחבל היה יד ימינו. מרוואן ברגותי. צילום: /Flash90 maarivout

עם פרסום ההודעה על מותו, רשות האסירים הפלשתינית האשימה את ישראל במותו: "הכיבוש נושא באחריות המלאה להרג האסיר נאצר אבו חמיד ולגורלם של כל האסירים. האסיר נאצר אבו חמיד מת בבית החולים אסף הרופא - בעקבות רשלנות רפואית מכוונת של רשויות הכיבוש וכתוצאה ממדיניות ההרג המכוונת של הנהלת שב"ס כלפי אסירים חולים". 

גדודי חללי אל אל -אקצא: נמק בבתי הכלא של האויב במשך יותר מ-20 שנה

 גם גדודי חללי אל-אקצא מאשימים את ישראל הוציאו הודעה מטעמם: "נמק בבתי הכלא של האויב במשך יותר מ-20 שנה, לאחר שגרם כאב לצה"ל וגרם לו להעמידו לדין ל-7 מאסרי עולם ו-50 שנות מאסר. הזניחו אותו רפואית למרות מחלתו". 

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

כאמור, אבו חמיד הבכיר נמנה עם מקימי ארגון חללי אל אקצא. באינתיפאדת אל אקצא היה חבר בהנהגת תנועת הנוער של הפת"ח ברמאללה. בשנת 2002, כשהיה בן 22, הוגש נגדו כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בירושלים בגין מעורבותו בשורה של פיגועים ומקרי רצח של ישראלים והוא נידון בסופו של הליך למאסר עולם. המחחבל הואשם ב-13 סעיפים שונים, כולל מעורבות ברצח בני הזוג כהנא, הנחת מטען בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, רצח גד רג'ואן בעטרות ומעורבות בפיגוע ב"סי-פוד-מרקט" בתל אביב.