האישה ההרה שנפצעה אנוש בפיגוע שוחררה לביתה כשהיא אוחזת בתינוק

לפני כארבעה חודשים בפיגוע הירי סמוך לקבר דוד המלך נפצעה ליבא שרייבר ההרה במצב אנוש. הרופאים נאלצו ליילד את התינוקת ולהילחם על חיה אבל השבוע שוחררה לביתה ואחזה את התינוק בידיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 15:15 כה בכסלו התשפג

האישה ההרה שנפצעה אנוש בפיגוע שוחררה לביתה כשהיא אוחזת בתינוק
לאחר 4 חודשים עוזבת ליבא שרייבר את בית החולים עם התינוק , צילום: דוברות שערי צדק

מחזה בלתי רגיל: לפני כארבע חודשים הכל היה נראה אחרת, ליבא שרייבר ההרה, הייתה בדרך לקבר דוד המלך כשמחבל החל לירות לעבר לעבר אוטובוס שהיה בסמוך לרכב בו הייתה, לאחר מכן פנה המחבל לכיוונה וירה בה כדור אחד לפני שהספיק להימלט. שרייבר שהיתה בשבוע ה-26 להריונה הובלה למרכז הרפואי שערי צדק במצב קשה ביותר בתחילה הוגדרה "אנוש". הרופאים נאלצו ליילד את התינוק באופן מיידי ובמשך מספר ימים היא נאבקה על חייה ביחידה לטיפול נמרץ. בבניין השני נאבקו צוותי הפגייה על חייו של היילוד שהיה נראה חסר סיכוי לחלוטין. 

נס גלוי: לאחר 4 חודשים שוחררו ליבא ובנה לביתם

חלפו מעט יותר מארבעה חודשים במהלכם אושפזה במחלקה הכירורגית בשערי צדק עברה עשרות ניתוחים וטיפולים קשים ומורכבים והנה היום (ב') היא שבה לשערי צדק מההליך השיקומי שאותו החלה כדי לאסוף גם את התינוק ששרד באופן ומופלא.

בבית החולים נפרדו משרייבר והתינוק כשהם מקשטים את את חדר הפגייה בשלטים ובלונים לקראת השחרור המרגש, "למשפחת שרייבר היקרים. אנחנו שמחים ונרגשים שאתם בשעה טובה יוצאים לבית! מאחלים לכם גידול קל ושתרוו ממנו רק נחת" כתבו.

שיא ההתרגשות היה כשהגיעה שרייבר מלווה בבעלה, כשהיא הולכת בזהירות על רגליה ואוחזת את התינוק בדרכה לביתה. למעלה מ-4 חודשים שהיא כמעט ולא ראתה אותו. היא התמודדה עם פציעתה האנושה, ובקושי שרדה אבל לאחר החודשים הקשים, שוחררה שרייבר יחד עם בנה לביתם.

 מכתב התודה הנרגש של משפחת שרייבר לצוות הפגייה

מכתב התודה הנרגש של משפחת שרייבר לצוות הפגייה צילום: דוברות שערי צדק

"הגענו לכאן מאחרי תשעה באב ואנו יוצאים בערב חג החנוכה"

האב הנרגש הרב חיים שרייבר הודה בשם אשתו ובשם כל המשפחה ואמר: "ברוך שעשה לנו נס במקום הזה. הגענו לכאן מאחרי תשעה באב ואנו יוצאים בערב חג החנוכה לחגוג את חג החנוכה בבית בחיק המשפחה נר איש וביתו. היה לנו את נפשנו לשלל ואנו מודים לבורא עולם שהחיינו וקיימנו על הניסים והנפלאות, תודה מיוחדת לאנשי הצוותים הרפואיים, הסיעודיים והסוציאליים המסורים שטיפלו והצילו את חייהם של אשתי והתינוק. תודה לצוות מד"א שהציל את חייה ופינה אותה במהירות. תודה לצוות הטראומה וטיפול נמרץ שהצילו אותה ממוות לחיים ולכל המחלקה הכירורגית וכל שאר המחלקות והיחידות התומכות שנאבקו על הצלתה ושיקומה. תודה לצוות הפגייה שגידלה את התינוק למעלה מ-4 חודשים עד לשלב שבו הוא יכול לצאת הביתה".

בני הזוג שרייבר הותירו בידי צוות הפגייה מכתב תחת הכותרת "פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה י-ה" במכתב מברכים ומודים בני הזוג לצוות שטיפל והציל את דוד שרייבר בנם הקטן. "ברוך שעשה לנו נס במקום הזה. ברוך השם בידיים מלאות נושאות תינוק חמוד דוד שרייבר אשר פותח עיניים תכלת לכל עבר שולח מבטי תודה לכולכם".

נותרו עוד חודשים של שיקום

לשרייבר ובנה עוד דרך החלמה לא פשוטה של שיקום וחזרה לחיים. עליהם יהיה לחזור להמשך מעקב וטיפול רפואי המצריך גם ניתוחים נוספים בהמשך. בני המשפחה מבקשים להמשיך להתפלל על הגב' ליבא אהובה בת רבקה בריינדל, ובנה דוד בן ליבא אהובה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל, ושיזכו אביו ואימו להכניסו בבריתו של אברהם אבינו מתוך שלימות הבריאות וכל טוב ולגדלו לתורה ולחופה ולמעשים טובים.