משרד החינוך מגיב לאלימות בבתי הספר ומערב את ההורים

בעקבות גל האלימות ששוטף בתי ספר רבים בישראל, נוקט משרד החינוך במספר צעדים על מנת למגר את התופעה. מחר יתקיים במשרד דיון דחוף עם מנהלי המחוזות ובמשרד מתכוונים לערב את ההורים והנהגת התלמידים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 14:46 כה בכסלו התשפג

משרד החינוך מגיב לאלימות בבתי הספר ומערב את ההורים
משרד החינוך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גל האלימות בבתי הספר: לנוכח חומרת אירועי האלימות האחרונים במערכת החינוך, במשרד מנסים למגר את התופעה ויכריזו על מספר דיונים דחופים בעניין. אתמול נערך דיון שכינסה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, יחד עם מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והנהלת המשרד. במסגרת הדיון, נדונו מהלכים מיידים אותם יש לבצע על מנת להתמודד עם התופעה ההולכת וגוברת.

יערבו את ההורים והנהגת התלמידים

הדיון מצטרף לשורת המהלכים שהחלו בשנה שעברה במסגרת תכנית המשרד "באים בטוב - לא מרימים ידיים" ובהם גם מענים מקצועיים לצוותים ולהורים. בתוך כך, הוחלט לקיים מחר (ג') דיון דחוף עם מנהלי המחוזות במשרד החינוך בנושא זה. במהלך הדיון, ידונו במגמות העיקריות העולות מהשטח על ידי מנהלי המחוזות, לצד דרכי התמודדות עם בעיית האלימות. 

בית הספר בו אירעה הדקירה

בית הספר בו אירעה הדקירה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כמו כן, הוחלט במשרד לערב עוד מעגלים הנוגעים בבתי הספר על מנת להילחם בתופעה, בין היתר הוחלט על קיום דיון נרחב בימים הקרובים גם עם גורמים נוספים, בהם הורים, רשויות מקומיות, מחלקות חינוך, הנהגת תלמידים, אקדמיה, גופי אכיפה ועוד.

תלמיד נקרח בבית הספר באורח קשה

לפני כשבוע פתחה המשטרה בחקירת אירוע דקירה בבית ספר תיכון ברחובות במהלכו נפצע קטין בן 16 באורח קשה, שוטרי תחנת המשטרה ברחובות פתחו לפני זמן קצר בסריקות עם קבלת דיווח על אירוע דקירה בבית ספר תיכון ברחובות במהלכו נפצע קטין בן 16 באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי קפלן.

המשטרה עצרה ארבע מעורבים בהם שלושה קטינים

מהמשטרה נמסר בנוגע לאירוע הדקירה: "בוצעה הערכת מצב מיוחדת שהסתיימה לפני זמן קצר בראשות מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון ובסיומה הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במחוז מרכז. בנוסף, נפגש מפקד המחוז עם מנהל בית הספר תוך שהוא מדגיש בפניו כי האירוע יטופל בחומרה תוך הקצאת כלל משאבי המחוז לחקירה זו".

בתוך כך, חוקרי תחנת המשטרה ברחובות בשיתוף חוקרי הימ"ר ביצעו פעולות חקירה מואצות ועצרו לחקירה ארבעה מעורבים שלושה קטינים ובגיר בן כ-18 בחשד למעורבות במעשה. בסיום חקירתם יוחלט לגבי המשך מעצרם.

מפקד המחוז בבית הספר

מפקד המחוז בבית הספר צילום: דוברות המשטרה