הח"כית הסרוגה עברה פיגוע ירי: "היינו כמו ברווזים במטווח - היה שם נס"

חברת הכנסת לימור סון-הר מלך הייתה בדרכה חזרה מהדלקת נרות בשא-נור אמש, שמחבלים ירו לעבר האוטובוס בו שהתה יחד עם עוד משפחות רבות. לחדשות כיפה היא אומרת: "היה שם נס"

עמיאל ירחי חדשות כיפה, עמיאל ירחי 19/12/22 12:15 כה בכסלו התשפג

הח"כית הסרוגה עברה פיגוע ירי: "היינו כמו ברווזים במטווח - היה שם נס"
לימור סון הר מלך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ניסי ניסים בחזרה משא-נור: אמש (א') עלו לשא-נור משפחות ובני גרעין מתיישבים על מנת להדליק במקום את נר ראשון של חנוכה. בין האנשים שהגיעו לאירוע הייתה גם חברת הכנסת מעוצמה יהודית לימור סון הר-מלך שבעצמה גורשה מצפון השומרון עת הייתה גרה בחומש. בריאיון לחדשות כיפה, מספרת חברת הכנסת על קורותיה במהלך ההדלקה ועל אירועי הירי שליוו אותה ועוד רבים כשהיו בדרכם חזרה. 

צפו בריאיון עם לימור סון הר-מלך:

ירי לעבר המצודה והאוטובוס 

"עלינו לשא-נור כדי להדליק שם נר ראשון של חנוכה, במעמד מאוד מרגש במטרה לבוא וליישב ולתקן את הפשע שנעשה שם במהלך הגירוש", אומרת חברת הכנסת. "התלוו אלינו משפחות, ילדים ונוער" היא ממשיכה, "נסענו קבוצה שחלקה זה הגרעין שמבקש ליישב את שא-נור וגם כדרישה גם לבטל את חוק ההתנתקות הדרקוני ולא מוסרי".

יהודה ושומרון

יהודה ושומרון צילום: פלאש 90

בהמשך מתארת סון הר-מלך את אירועי הירי שליוו אותם בדרכם חזרה מהאירוע: "זה מתחיל ברגע שאנחנו מגיעים לשם, חמש דקות לתוך האירוע מנהל לעברינו ירי מאסיבי, לעבר המצודה" היא ממשיכה ומספרת את הנסיעה חזרה: "כשיצאנו, נסיעה של כחצי שעה. לאורך כל הדרך, זריקת אבנים, יריות, בקבוקי תבערה והדבר המדהים הוא שאת הנסיעה ליוו כוחות גדולים של צבא ולא הייתה אפילו ירייה אחת לעבר הפורעים הערבים, זה היה כמו ברווזים במטווח".

"הפקרה של החיים שלנו"

"תחושה של ביזיון והפקרה של החיים שלנו." ממשיכה סון הר-מלך, "אני אומרת, ההוכחה לדבר הזה שאין התיישבות בצפון השומרון מביאה לחוסר ביטחון, זה דקות ספורות מעפולה, חריש וכביש 6. ואנחנו מבקשים לתקן את הפשע".

למה שזה יראה אחרת אחרי שתעלו למשול?

"אנחנו מבקשים לבטל את חוק ההתנתקות, שלא מאפשר חזרה של היישובים לצפון השומרון, אנחנו מבקשים לתקן את הדבר הזה" אומרת חברת הכנסת מעוצמה יהודית ומסכמת את האירוע כולו: "היו שם ניסי ניסים".